//
کدخبر: ۳۱۷۳۷۳ //

معرفی چند نوشیدنی‌ برای تسکین درد معده

باید بدانید که بر خلاف برخی از نوشیدنی‌ها که معده را به زحمت می‌اندازند نوشیدنی‌های دیگری هم هستند که به کمک این ارگان حیاتی می‌آیند. با ما همراه باشید تا با نوشیدنی‌های دوستدار معده آشنا شوید. سلامت نیوز: نوشیدنی‌هایی مفید برای معده

معرفی چند نوشیدنی‌ برای تسکین درد معده
به گزارش فرتاک نیوز،

آب سبزیجات حاوی مواد معدنی متعددی مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم و آب می‌باشد و برای همین هم می‌تواند بدن را از زیر فشار اثرات منفی غذاهای چرب و اسیدی مانند گوشت‌های چرب، سوسیس و کالباس‌ها و غیره در آورد. آب موجود در این نوشیدنی‌ها نیز برای هضم راحت‌تر غذا لازم و ضروری است. بهترین نوشیدنی‌ها برای هضم بهتر چربی‌ها آب هویج، آب کلم، آب خیار یا آب ترب است. غذاهای خیلی چرب و سنگین باعث تحریک و آسیب‌پذیری مخاط دستگاه گوارش می‌شوند. آب هویج یا آب کلم مرهمی بر این مخاط هستند. همچنین می‌توانید روی آب خیار حساب کنید به خاطر اینکه یک نوشیدنی ادرارآور فوق‌العاده است. باید بدانید که آب نیز برای کبد و عملکرد صفرا بسیار مفید است.

همچنین جوشانده نعنا فلفلی سرشار از اسید فنولیک و فلاوونوئیدها می‌باشد که به رفع اسپاسم شهرت دارند. این جوشانده باعث هضم راحت غذا شده و نفخ معده را از بین می‌برد و تحریک پذیری روده‌ها را تسکین می‌دهد. جوشانده شاه‌پسند سرشار از فلاوونوئیدها و اسید فنول می‌باشد که گرفتگی عضلات و دردهای گوارشی را از بین می‌برد. در نهایت اینکه جوشانده مرزنگوش نیز حاوی مولکول‌هایی است که باعث هضم بهتر غذا شده و دفع گاز معده را راحت‌تر می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۳۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان