//
کدخبر: ۳۱۵۷۱۶ //

معاون وزیر بهداشت: هیچ خللی در واکسیناسیون روتین کشور ایجاد نشد

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه معاون وزیر بهداشت: ۱۲۰۰ مرکز منتخب مبارزه با کووید در کشور ایجاد شد، گفت: هیچ خللی در واکسیناسیون روتین کشور ایجاد نشد.

معاون وزیر بهداشت: هیچ خللی در واکسیناسیون روتین کشور ایجاد نشد
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا رئیسی دقایقی قبل در مراسم آغازین سی و چهارمین آیین پویش ره سلامت که با وجود قرمز بودن شرایط یزد به لحاظ کرونایی با حضور وزیر بهداشت در حال برگزاری است اظهار داشت: اتفاقی که در چند سال اخیر در حوزه بهداشتی در ایران رخ داد کم نظیر و بی نظیر بوده است.

وی تصریح کرد: کارشناسان سازمان جهانی بهداشت تاکید دارند که ایران جزو معدود کشورهایی بود که در مقابله با کرونا نظام بهداشت و سطح یک و پی اچ سی را به کار گرفت.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: یکی از اصول و مهمترین اقداماتی که در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد این بود که ما به جای اینکه کارهای غریضی و احساسی انجام دهیم یک پاسخ مبتنی بر منطقه داشتیم.

رئیسی با بیان اینکه سه کار در پاسخ به این بیماری انجام شد گفت: نخستین کاری که انجام شد بازنگری در ساختار با شرایط موجود بود و بدون اینکه کار موازی در نظام شبکه انجام دهیم، ساختارمان را با وضع موجود منطبق کردیم.

وی تصریح کرد: در این زمینه 1200 مرکز منتخب مبارزه با کووید در شبکه تعریف کردیم که کاری بسیار نو بود و بدون اینکه شبکه را دستکاری کنیم مراکز منتخب را به وجود آوردیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد:  گسترش شبکه آزمایشگاهی کووید یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که در پاسخ به این بیماری انجام شد و از دو آزمایشگاه به 400 مورد در سطح کشور رسیدیم.

رئیسی ادامه داد: مراکز نمونه‌گیری سیار و ثابت هم در ساختار شبکه بهداشت شکل گرفت و علاوه بر این اقدامات، نزدیک به زمان‌ترین کاری که انجام شد مراکز واکسیناسیون در درون شبکه بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بزرگی که در کشور ما انجام شد و سبب افتخار است، بازنگری تمام بسته‌های خدمت با برگزاری جلسات مختلف با مدیران مربوطه در کشور بود.

معاون وزیر بهداشت گفت: با افتخار می‌توان گفت که واکسیناسیون روتین ما حتی یک نفر عقب نیفتاد و این یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که در حوزه خدمات مراقبت بارداری صورت گرفت و نه تنها خدمات کاهش نیافت بلکه افزایش هم پیدا کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۷۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان