//
کدخبر: ۳۱۵۳۵۵ //

جزو معدود کشورهای تولید کننده واکسن کرونا هستیم/ هیچ کمبودی در تخت آی سی یو نداریم

وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از واکسن اسپوتینگ تولید داخل گفت: تنها چند کشور معدود در دنیا دانش و زیر ساخت تولید واکسن کرونا را دارند و ما جزو چند کشور توانمند در این حوزه هستیم.

جزو معدود کشورهای تولید کننده واکسن کرونا هستیم/ هیچ کمبودی در تخت آی سی یو نداریم
به گزارش فرتاک نیوز،

نمکی، وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، عصر امروز در حاشیه رونمایی از واکسن اسپوتنیک تولید داخل، با اشاره به اینکه تنها چند کشور معدود در دنیا دانش و زیر ساخت تولید  واکسن کرونا را دارند و ما جزو چند کشور توانمند در این حوزه هستیم، گفت: از همان ابتدا متوجه شدیم که با یک معجون از ویروس مواجه هستیم که با نمونه‌های قبلی متفاوت‌ است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هنوز هم کسی نمی‌تواند مدعی شود که این ویروس را کاملا شناسایی کرده و می‌تواند رفتار آینده آن را پیش بین کند، اظهارداشت: سوالاتی از ابتدای شیوع این ویروس مطرح بود. ابتدا نمی‌دانستیم  می‌توان برای این بیماری واکسن دارد ساخت یا خیر و اگر هم واکسن ساخته شود  چند درصد ایمن ایجاد خواهد کرد؟  یا اینکه آیا واکسن تولیدی در مقابل با سویه‌های جدید ویروس‌ ایمن‌سازی خواهد داشت؟

این مقام مسؤول تصریح کرد: ما تلاش کردیم  در دوران شیوع این بیماری هیچ بیماری در جمهوری اسلامی ایران پشت در اتاق آی سی یو و بیمارستان نماند. این یکی از اولویت‌های ما از ابتدای مقابله با کرونا بود. متوسط میزان اکسیژن در بیمارستان ها در برهه ای به دلیل نیاز بالای بیماران کاهش پیدا کرد اما به سرعت این نیازها تامین شد و ما امروز کمبودی در تخت آی سی یو و اکسیژن در هیچ بیمارستانی نداریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۳۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان