//
کدخبر: ۳۱۵۲۹۷ //

ضعیف شدن "کرونا" در فصل گرما واقعیت دارد؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: قدرت ویروس کرونا در فصول گرم سال کاهش پیدا نکرده و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها، بروز پیک پنجم محتمل است.

ضعیف شدن "کرونا" در فصل گرما واقعیت دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سیاوش وزیری در گفت و گویی، با اشاره به تصور اشتباه ضعیف تر شدن کرونا در فصل گرما، گفت: این تصور اشتباه و در عین حال خطرناک در حالی است که ویروس کرونا در دمای بالا هم مقاومت داشته و ایجاد بیماری می‌کند.

وی افزود: ویروس کرونا در فصل تابستان هم مانند دیگر ایام سال با قدرت فعال است و گرمای هوا هیچ تاثیری در کاهش قدرت انتقال و بیماری زایی ویروس ندارد.

وزیری در خصوص کاهش آمار ابتلا به کرونا در کشور در فصل گرما گفت: شاید یکی از علت این موضوع به تهویه بهتر فضاهای عمومی و منازل برگردد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در این فصل به دلیل گرمای هوا عمدتا در و پنجره ها باز بوده و افراد بیشتر در فضاهای باز حضور دارند و همین تهویه مناسب نقش موثری در کاهش انتقال این ویروس دارد.

وزیری گفت: انتقال ویروس عمدتا با تجمع افراد در فضاهای بسته و فاقد تهویه رخ می دهد، اما در فصل تابستان برخلاف پاییز و زمستان چنین فضاهای بسته ای کمتر داریم.

وی یادآور شد: افراد باید بدانند در این فصل و با وجود گرمای هوا، اگر در یک فضای بسته و در جمع افراد بدون ماسک حضور داشته باشند، امکان ابتلا آنها به کرونا بسیار محتمل است.

وزیری با بیان اینکه در فصل گرما هم احتمال بروز پیک کرونا وجود دارد، گفت: اگر مردم دچار بی خیالی شده و پروتکل ها را جدی نگیرند و تهویه محیط انجام نشود، احتمال اوج گیری کرونا وجود دارد.

این متخصص بیماری های عفونی به کاهش استفاده از ماسک در سطح جامعه هم اشاره کرد و با هشدار نسبت به ادامه این روند گفت: با تداوم کاهش رعایت پروتکل ها و بویژه کاهش استفاده از ماسک، اوج گیری کرونا در جامعه محتمل است.

وی افزود: هنوز درصد پایینی از جامعه واکسینه شده اند و نیاز است افراد تا واکسیناسیون حداقل ۷۰ درصد جامعه رعایت پروتکل ها را با جدیت ادامه دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۲۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان