//
کدخبر: ۳۱۵۲۴۸ //

خوردن این خوراکی ها و مرگ ناگهانی!

در شرایطی که یک رژیم غذایی مغذی و متعادل از ارکان اصلی یک زندگی سالم و طولانی محسوب می شود، برخی مواد غذایی نیز وجود دارند که می توانند به آرامی یا سریع موجب مرگ انسان شوند.

خوردن این خوراکی ها و مرگ ناگهانی!
به گزارش فرتاک نیوز،

برخی غذاهای عجیب و غریب و البته گران قیمت، مانند ماهی بادکنکی و قارچ های وحشی از جمله نمونه هایی هستند که باید مراقب مصرف آنها باشید. اما شاید شگفت زده شوید اگر بدانید برخی مواد غذایی پر مصرف نیز دارای عناصری هستند که بسیار سمی بوده یا بر اساس روش تهیه می توانند به گزینه ای خطرناک برای زندگی انسان تبدیل شوند.

میوه هایی مانند سیب، گیلاس، هلو، و زردآلو دارای یک نوع هیدروژن سیانید به نام «اسید پروسیک» در دانه ها یا هسته های خود هستند.

البته مردم به طور معمول این بخش از میوه را مصرف نمی کنند، اما در صورت مصرف اتفاقی یا به هر دلیل دیگری می توانند همانند قاتلی خاموش عمل کنند. البته دانه ها و هسته های میوه اسلحه ای قوی نیستند زیرا قربانی باید حداقل یک فنجان از پودر آنها را مصرف کند تا جان خود را از دست بدهد.

مرگ ناگهانی با ریواس

ماده خطرناک ریواس در برگ های این گیاه است که به نام «اسید اگزالیک» شناخته می شود. این ترکیبی شناخته شده است زیرا موجب تشکیل سنگ های کلیه می شود. البته شما باید تقریبا ۱۱ پوند (۵ کیلوگرم) برگ ریواس مصرف کنید تا کلیه ها به طور کامل از کار بیفتند، اما به خاطر داشته باشید که حتی یک سنگ کلیه نیز می تواند دردی شدید را در بدن ایجاد کند.

از آنجایی که تنها برگ های ریواس خطرناک هستند، نیازی نیست تا به طور کامل از مصرف این ماده غذایی پرهیز کنید. ریواس منبع خوبی برای منگنز، منیزیم، فیبر غذایی، کلسیم، ویتامین C، و ویتامین K است.

مرگ ناگهانی با جوز هندی

جوز هندی در واقع یک ماده غذایی توهم‌زاست، اما پیش از این که وارد این مرحله شوید با احساس بیماری شدید مواجه خواهید شد. مصرف ۰.۲ اونس (۵.۶ گرم) جوز هندی در یک وعده می تواند موجب تشنج و مصرف ۰.۳ اونس (۸.۵ گرم) از آن می تواند به حمله بیماری منجر شود.

هر دو شرایط می توانند بالقوه مرگبار باشند. ظاهرا توهم همواره نمی تواند سرگرم کننده باشد و اُوردوز با جوز هندی موجب شرایطی به نام «جنون جوز هندی» می شود که فرد را با حس نابودی و تشنگی که از بین نمی رود، مواجه می سازد.

مرگ ناگهانی با سیب زمینی

مصرف گلیکو آلکالوئیدها که در برگ ها، ساقه ها و جوانه های سیب زمینی وجود دارند می تواند موجب سردرد گیج کننده، گرفتگی ماهیچه، اسهال، و حتی کما و مرگ شود.

گلیکو آلکالوئیدها عامل رنگ سبز سیب زمینی های مانده محسوب می شوند. تنها ۳ تا ۶ میلی گرم از گلیکو آلکالوئیدها در هر کیلو از وزن بدن انسان می تواند مرگبار باشد، از این رو، پرهیز از مصرف سیب زمینی هایی که جوانه زده اند یا زیر پوست آنها سبز شده است، اهمیت دارد. سیب زمینی ها در صورتی که دور از نور خورشید نگهداری شوند بیشتر دوام می آورند، از این رو، آنها را در جای خشک و تاریک نگهداری کنید.

مرگ ناگهانی با بادام تلخ

بادام ها تنها زمانی خطرناک هستند که نوع اشتباه را مصرف کنید. بادام های شیرین در صورت مصرف متعادل، خوراکی هایی سالم هستند، اما بادام های تلخ حاوی سطوح بالای هیدروژن سیانید هستند.

تنها ۷ تا ۱۰ دانه بادام تلخ خام می تواند یک فرد بزرگسال را به شدت بیمار کرده و به طور بالقوه موجب مرگ یک کودک شود. با این وجود، بادام های تلخ نوعی از این ماده غذایی هستند که برای عصاره گیری استفاده می شوند و به دلیل پشت سر گذاشتن روند فرآوری به گزینه ای بی خطر تبدیل می شوند.

مرگ ناگهانی با عسل غیر پاستوریزه

عسل غیر پاستوریزه یا خام اگر حاوی «گرایانوتوکسین» باشد می تواند به یک ماده غذایی خطرناک تبدیل شود. این اتفاقی زمانی رخ می دهد که زنبورهای گرده افشان روی گیاهانی که حاوی این ماده سمی هستند، می نشینند. پاستوریزه کردن عسل سطوح گرایانوتوکسین را به محدوده بی خطر کاهش می دهد، اما عسلی که این فرآیند را پشت سر نمی گذارد می تواند خطرناک باشد.

تنها یک قاشق غذاخوری گرایانوتوکسین غلیظ می تواند موجب سرگیجه، ضعف، تعریق، و استفراغ برای بیش از ۲۴ ساعت شود. به طور ویژه، مصرف این ماده می تواند افرادی که از نقص ایمنی رنج می برند را در معرض خطر مرگ قرار دهد.

مرگ ناگهانی با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از پر مصرف‌ترین مواد غذایی در سراسر جهان است. از خود گوجه فرنگی در غذاهای مختلف استفاده می شود و رب و سس آن نیز بسیار پر طرفدار است. با این وجود، ساقه ها و برگ های گوجه فرنگی حاوی سموم قلیایی هستند.  

اگرچه باید مقدار زیادی برگ گوجه فرنگی مصرف کنید تا جان خود را از دست بدهید، اما مقدار کم آن نیز می تواند موجب ناراحتی شدید معده شود.

مرگ ناگهانی با ماهی تن

ماهی تن از جمله ماهی هایی است که جیوه جذب می کند که می تواند انباشت این ماده در بدن افرادی که به مقدار زیاد ماهی تن مصرف می کنند را در پی داشته باشد. جیوه می تواند آسیب جدی به کلیه ها وارد کند یا وارد مغز شده و موجب بروز نشانه های دیوانگی شود.

با انباشت جیوه در بدن، این ماده می تواند محرکی برای انواع مختلف بیماری ها، از جمله مواردی مرگبار شود. پس در شرایطی که یک یا دو وعده ماهی تن مساله ساز نیست، مصرف منظم آن می تواند به افزایش سطوح جیوه در بدن انسان منجر شده و شرایطی ناخوشایند را رقم بزند.

مرگ ناگهانی با بادام هندی

بادام هندی خام حاوی ماده ای به نام «اوروشیول» است که این ترکیب شیمیایی در پیچک سمی نیز یافت می شود و می تواند موجب واکنش های آلرژیک مرگبار در برخی افراد شود.باید به این نکته توجه داشته باشید که نمونه های بادام هندی موجود در بازار که به عنوان خام فروخته می شوند در واقع خام نبوده و بخارپز شده اند تا اوروشیول در آنها از بین برود.

این نکته ای مهم است و باید از مصرف بادام هندی واقعا خام که از درخت جدا می شود، پرهیز کنید.

مرگ ناگهانی با کاساوا

کاساوا ریشه ای است که در صورت آماده شدن به روشی درست بی خطر است. اما مصرف کاساوای خام می تواند دوزی مرگبار از هیدروژن سیانید را وارد بدن انسان کند. برای از بین بردن خطر، باید کاساوا را پوست گرفته، برش زده و سپس به روش مد نظر خود مانند پخت، کبابی، یا سرخ کردن به خوبی بپزید.

به خاطر داشته باشید که هرگونه آب به جا مانده از پخت و پز کاساوا را نیز دور بریزید. دو نوع کاساوا وجود دارند، شیرین و تلخ. نوع تلخ پیش از پخت ۵۰ برابر خطرناک‌تر از نوع شیرین است، از این رو، برای حضور در سمت امن بهتر است نوع شیرین را انتخاب کنید.

مرگ ناگهانی با الدربری

الدربری یا آقطی میوه ای خوشمزه است، اما برگ ها، دانه ها، و شاخه های آن حاوی گلیکوزید، نوعی سیانید، هستند. میوه الدربری نیز در صورتی که کال مصرف شود می تواند موجب بیماری شود.

مصرف بیش از حد گلیکوزید می تواند به حالت تهوع و استفراغ، و حتی کما منجر شود.

در مورد مواد غذایی که در این فهرست به آنها اشاره شد، روش تهیه، پردازش، و میزان رسیده بودن می تواند تفاوت بین یک وعده غذایی خوشمزه با یک شب بستری شدن در بیمارستان را رقم بزند.

اگر خوش شانس باشید، یک لغزش غذایی موجب مرگ شما نخواهد شد، اما اشتباهات بسیار و مداوم می تواند به طور بالقوه به روشی غیر منتظره و شوکه کننده موجب مرگ شما شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۲۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان