//
کدخبر: ۳۱۴۹۲۸ //

روغن کرچک برای درد زانو چقدر موثر است؟

آیا تا به حال پیش آمده از مراجعه مکرر به پزشک برای درد زانو و بی نتیجه بودن درمان آن خسته شده باشید؟ درد زانو دردسر ساز است و گاهی اوقات داورها موثر نیستند و فقط درد بدتر می شود. بنابراین آیا جایگزین بهتری برای درمان درد زانو وجود دارد؟

روغن کرچک برای درد زانو چقدر موثر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

روغن کرچک می تواند بسیاری از مشکلات را تسکین دهد زیرا خاصیت ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچی دارد. روغن کرچک به طور موضعی برای درمان انواع بیماری های دردناک مانند آرتروز، سیاتیک و کمردرد استفاده می شود. اگر می خواهید بدانید روغن کرچک تا چه اندازه می تواند در درمان درد زانوی شما موثر باشد پس این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک را از دست ندهید.

معمولا روغن کرچک در درمان درد های مفصلی، سیاتیک و درد زانو به صورت موضعی استفاده می شود تا به تسکین درد کمک کند. بدین منظور می توانید کمی از روغن کرچک را گرم کرده و آن را مستقیما به مفصل زانو بمالید یا می توانید پک روغن کرچک تهیه کنید.

نحوه آماده سازی پک روغن کرچک

ابتدا پارچه ای را برداشته و در آب گرم بخیسانید و مقداری روغن کرچک را بر روی آن بریزید اما مراقب باشید که روغن از پارچه چکه نکند. سپس پارچه را روی زانویی که درد می کند قرار داده و باندی دور زانو بپیچید.

برای پیشگیری از ریختن روغن به طرفین سلفون نیز روی باند بپیچید.

روش دیگر نیز استفاده از حوله ای قدیمی برای پیشگیری از نشت روغن است و سپس به مدت 6-7 ساعت صبر کنید.

*این پک روغن کرچک درد زانو را به مدت طولانی تسکین می دهد.

با تمام آنچه گفته شد، پک روغن کرچک چگونه عمل می کند؟

معمولا پک روغن کرچک تعداد لنفوسیت ها را افزایش می دهد. سلول T نوعی لنفوسیت است که به افزایش ایمنی سلول ها کمک می کند. پک روغن کرچک تعداد سلول های T را به مدت 24 ساعت افزایش می دهد. لنفوسیت ها معمولا از بدن دفاع می کنند و در برابر عوامل بیماری زا و سموم، آنتی بادی ایجاد می کنند.

سلول های T نوعی سلول هستند که برای دفع بیماری ها طراحی شده اند. سلول T ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و حتی در بعضی موارد سلول های سرطانی را شناسایی کرده و از بین می برد. پک روغن کرچک باعث بهبود جراحات وارده می شود و فقط باید توجه کنید که روغن کرچک را بر محل درد اعمال کنید.

*مطالعه ای که اخیرا انجام شد نشان داد روغن کرچک به درمان درد مفصل زانو تا حد زیادی کمک کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۹۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان