//
کدخبر: ۳۱۴۸۴۸ //

لبخندی که به ضرر شما تمام می‌شود!

قطعا شما هم تبلیغات لمینت‌های متحرک را دیده‌اید، لمینت‌هایی بسیار درخشان و سفید که با فرم دندان به راحتی در دهان جای می گیرند، ایرادات دندان ها را رفع می کنند و لبخند زیبایی به شما هدیه می دهند، اما آیا واقعا این لمینت ها را می توان جایگزین همیشگی برای لمینت و کامپوزیت کرد؟

لبخندی که به ضرر شما تمام می‌شود!
به گزارش فرتاک نیوز،

آنچه در تبلیغات بیش از هر چیز دیگری به چشم می خورد، ساخت و جای‌گذاری بسیار راحت لمینت توسط خود فرد و هزینه بسیار پایین آن است که هر ببیننده ای را به خود جذب می کند و به او می قبولاند که می تواند به جای هزینه های میلیونی، این لمینت های متحرک بسیار ارزان را انتخاب کند و در نهایت با صرف کمترین زمان و هزینه دندان هایی سفید و بی نقص داشته باشد و البته که بسیاری از افراد هم از این محصول استقبال می کنند.

اما مشکل اینجاست که آنها که این محصول را تهیه کرده اند، پس از خرید اعلام می کنند که در واقعیت چیزی متفاوت از آنچه در تبلیغات مشاهده شده را تجربه کرده اند و لمینت ها به راحتی روی دندان جای نمی گیرند.

مسلما برای ارزیابی اثربخشی و البته معایب چنین محصولی فقط دندانپزشکان می توانند نظر بدهد که قریب به اتفاق آنها استفاده از چنین لمینت هایی را جز در موارد بسیار خاص و محدود جایز نمی دانند.

یکی از دندانپزشکان اراکی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه این لمینت های متحرک به هیچ عنوان نمی تواند جایگزینی برای لمینت و کامپوزیت های ثابت باشد، اظهار کرد: ساده ترین مثالی که می توان برای این لمینت ها بیان کرد این است که قطعا می توان با دمپایی به میهمانی رفت، حتی آن دمپایی ممکن است خیلی شیک هم باشد، اما در نهایت کارایی لازم و در خور میهمانی را ندارد. لمینت های متحرک نیز دقیقا همینطورند و به هیچ عنوان کارایی، استحکام و زیبایی لمینت واقعی را ندارند.

دکتر همتی با بیان اینکه گاهی شاید افراد وقت کافی برای انجام لمینت ثابت یا تمکن مالی لازم برای آنرا نداشته باشند یا در حال گذاشتن ایمپلنت باشند، پس به سمت استفاده از لمینت های متحرک برای مدتی موقت می روند، گفت: به هیچ عنوان نمی توان برای استفاده طولانی مدت روی چنین لمینت هایی حساب کرد، از طرفی این محصول به لحاظ بهداشتی بسیار برای دندان های فرد آسیب زاست.

وی تصریح کرد: میکروب های داخل دهان به دنبال جای گرم و پر از مواد مغذی هستند، زمانی که با جای گذاری چنین لمینت هایی غذا خورده می شود، مواد غذایی زیر این لمینت ها می رود و در واقع محیط بسیار خوبی برای رشد میکروب ها فراهم می شود که التهاب لثه و پوسیدگی دندان ها را به دنبال خواهد داشت، از طرفی به دلیل حجمی که دارد پس از جای گذاری باعث برجستگی لب نیز می شود.

این دندانپزشک با بیان اینکه برخی تبلیغات این لمینت ها را قابل استفاده برای همگان معرفی می کنند، در حالی که به هیچ عنوان چنین نیست، افزود: اگر دندان مقداری پس و پیش باشد، یا چرخیدگی دندان وجود داشته باشد، جای گذاری لمینت متحرک بر روی آن به خوبی انجام نمی گیرد و تنها می توان گفت برای رفع نیاز کوتاه مدت و ضروری قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه این لمینت ها بو و مزه می گیرند و باید مکررا شسته شوند، گفت: فروش این لمینت ها یک امر تجاری است و هیچ گاه نمی تواند تجویزی باشد. فقط در صورتی که یک بیمار بر اثر حوادث مختلفی دندان های خود را از دست داده است می تواند تا زمان انجام ایمپلنت و ترمیم دندان ها به صورت موقت و تا زمان آماده شدن دندان های اصلی از اینگونه لمینت ها استفاده کند، در غیر این صورت به دلیل جنس و متریال آن استفاده دائمی و فانتزی آن اصلا توصیه نمی شود.

دکتر همتی اضافه کرد: جنس این لمینت ها پلاستیک است و برای جای گذاری مناسب، خشک نیست و همین امر باعث می شود که شخص پس از جای گذاری حس خوشایندی نداشته باشد و از طرفی دندان ها را در معرض آسیب و پوسیدگی قرار می دهد.

در حال حاضر این لمینت ها به قیمت های تعجب آوری به فروش می رسند، برخی فروشگاه های مجازی قیمتی بین ۱۸۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و برخی تا دو میلیون تومان هم لمینت های متحرک را به فروش می رسانند، اما آنچه مسلم است این لمینت ها در کنار مزایای بسیار اندک، آسیب های جدی به ساختار دندان های اصلی افراد می زند و بهتر است چنین هزینه هایی صرف احیا و ترمیم دندان های اصلی شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۸۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان