//
کدخبر: ۳۱۳۳۱۸ //

هشت میوه برای خنک ماندن در گرمای تابستان

میوه‌های تابستانی به تنوع، خوشمزگی و رنگین‌بودن شناخته می‌شوند و حتی می‌توانند جایگزین برخی وعده‌های غذایی شوند، توت‌ها، گلابی، انگور، هلو، زردآلو و سیب و خربزه و طالبی در این گروه قرار می‌گیرند، برخی میوه‌ها از قبیل: گلابی، خیار، انگور، طالبی و هندوانه سبب خنک ماندن بدن در فصل گرما هستند، این میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌های ضروری هستند و علاوه بر آن، بخش قابل توجهی از آن‌ها را آب تشکیل داده و مصرف آن‌ها سبب می‌شود بدن در مواجهه با گرما، آب کافی داشته باشد.

هشت میوه برای خنک ماندن در گرمای تابستان

میوه‌های مفید برای خنک ماندن در گرمای تابستان عبارتند از:

خیار: خیار حاوی آب فراوانی است و یک میوه مفید برای فصل گرما است. یک نوشیدنی سبز با مقدار زیادی خیار و چند قطره لیموترش پیشنهادی عالی برای رفع تشنگی و خنک ماندن است.

هندوانه: می‌شود تابستان باشد و هندوانه در آن نباشد، تابستان و هندوانه دو یار جدا نشدنی هستند، این میوه خاصیت خنک کنندگی بالایی دارد و آب مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. ٩٠‌درصد هندوانه آب است و کمک می‌کند در گرما بدن‌تان آب کافی را در خود داشته باشد. همچنین هندوانه حاوی مقدار زیادی ویتامین A و C است، چربی ندارد و در آن لیکوپن (آنتی‌اکسیدانی که به جلوگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند) پیدا می‌شود.

هلو: این میوه علاوه بر آنکه یک انتخاب مناسب برای فصل گرماست؛ حاوی مقادیر فراوانی ویتامین A و C می‌باشد که در شادابی و سلامت پوست بسیار مؤثر است.

سیب: هر سیب به طور متوسط دارای ۹۵ کالری و ۴ گرم فیبر می‌باشد. همچنین، حاوی یک نوع فیبر محلول به نام پکتین است که برای مقابله با گرسنگی و کاهش وزن بسیار مؤثر است.

آناناس: تنها منبع شناخته شده برای نوعی آنزیم به نام برمولین است که برای کاهش التهاب و التیام زخم‌ها در بدن بسیار مؤثر است.

لیمو ترش: مرکبات اثر خنک کنندگی و سم زدایی باور نکردنی در بدن دارند، افزودن چند قطره لیموترش تازه به یک لیوان آب و نوشیدن آن نه تنها برای تقویت سیستم ایمنی و شادابی پوست مؤثر است بلکه تمایل شما را به نوشیدن آب بیشتری در روز افزایش می‌دهد.

کدو سبز: حاوی مقادیر زیادی ویتامین C می‌باشد. کدو منبع غنی منگنز است. این ماده معدنی از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند (به خصوص در تابستان و هنگامی که بیشتر در معرض آسیب‌های نور خورشید قرار دارید) و انتخاب مناسبی برای فصل گرما است.

خربزه: آب زیادی دارد و کمک می‌کند در گرمای زیاد و دمای بالای هوا آب بدن‌مان حفظ شود، طالبی و خربزه هر دو کالری کمی داشته و پتاسیم فراوانی دارند. اگرچه این دو، منبع غنی مواد غذایی نیستند، اما میزان کم پروتیین، چربی و کربوهیدرات، آن‌ها را برای کاهش وزن، دیابت، فشارخون و اختلالات قلبی و عروقی ایده‌آل می‌کند. خربزه همچنین به‌عنوان یک داروی ادرارآور تلقی می‌شود که به دفع سموم ناخواسته در بدن کمک می‌کند.

در گرمای تابستان می‌توانید به هویج رنده‌شده اعتماد کنید، قند موجود در این سبزیجات طبیعی هستند، در نتیجه علاوه بر انرژی‌رسانی، آب بدن‌تان را هم تأمین می‌کنند. خوردن هویج رنده‌شده که از قبل در یخچال گذاشته‌اید، علاوه بر این‌که خنک‌تان می‌کند، میزان زیادی ویتامین، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر به بدن‌تان می‌رساند.

توت فرنگی

توت‌فرنگی سرشار از آب است و در عین حال شیرینی آن می‌تواند بهترین دسر پس از غذا باشد، فرقی نمی‌کند که آن را به صورت میوه تازه میل کنید یا این‌که از قبل کمپوت تهیه کرده باشید، در هر حال توت‌فرنگی دوست روزهای گرم است، البته در تهیه کمپوت یا پوره آن نیاز به شکر زیاد ندارید، یادتان باشد که توت‌فرنگی و همچنین هلو سرشار از آب هستند.

سبزیجات خنک

خیار، تربچه، کاهو و سبزیجاتی مثل اسفناج و منداب و نعناع در گروه سبزیجات خنک قرار می‌گیرند. همه این سبزیجات دارای مقدار فراوان آب بوده و می‌توانند خون را رقیق کرده و به بدن کمک کنند تا گرما آزاد کند که این عمل اثر خنک‌کننده دارد. راه‌های زیادی برای ترکیب این سبزیجات در رژیم غذایی وجود دارد. فقط کافی است تا آن‌ها را در سالاد تابستانی خود بریزید، در یک کاغذ برنج بپیچید تا رول‌های سبزیجات به سبک تایلندی درست کنید یا آن‌ها را در سوپ سرد گازپاچو پوره کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۳۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان