//
کدخبر: ۳۱۲۶۴۹ //

کسانی که واکسن کرونا میزنند دو بعد فوت می کنند؟

در حال حاضر اخبار در خصوص واکسن کرونا بسیار داغ است و در فضای مجازی و در بین عموم شایعاتی فراوانی در خصوص این واکسن‌ها وجود دارد و متاسفانه افراد واکسن گزیر هم به این شایعات دامن می‌زنند و موجب ترس بسیاری از مردم شده اند.

کسانی که واکسن کرونا میزنند دو بعد فوت می کنند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در حال حاضر اخبار در خصوص واکسن کرونا بسیار داغ است و در فضای مجازی و در بین عموم شایعاتی فراوانی در خصوص این واکسن‌ها وجود دارد و متاسفانه افراد واکسن گزیر هم به این شایعات دامن می‌زنند و موجب ترس بسیاری از مردم شده اند.

احتمال مثبت شدن تست کرونا بعد از تزریق واکسن

یکی از شایعاتی در خصوص واکسن کرونا وجود دارد، این است که بعد از واکسن زدن ممکن است، تست pcr افراد مثبت شود . مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در این خصوص گفت: معمولا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد، اما ممکن است در موارد بسیار نادر شاهد این موضوع باشیم و احتمال دارد که فرد پیش از تزریق واکسن ناقل این بیماری و در حال طی دوره کمون بوده است و یا اینکه ممکن است بعد از تزریق واکسن در دوره‌ای که بدن هنوز نسبت به ویروس ایمنی کامل کسب نکرده، دچار کووید شود و عمدتا این موضوع ارتباطی به تزریق واکسن ندارد.

حمید عمادی، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، هم در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است تزریق واکسن‌های کرونا به ویژه آن‌هایی که از نوع ویروس کشته شده نیستند و حاوی بخشی از پروتئین ویروس اند، موجب مثبت شدن آزمایش PCR شود؟، توضیح داد: بروز چنین اتفاقی اصلا ممکن نیست و تزریق واکسن ربطی به مثبت شدن آزمایش PCR ندارد، البته ممکن است فردی هنگام تزریق واکسن کرونا در حال طی کردن دوره کمون بیماری بوده است و چند روز بعد از واکسن زدن علائم کووید در او بروز پیدا کنند و تستش هم مثبت شود، ولی این مثبت شدن ربطی به تزریق واکسن ندارد، چرا که از زمانی که ویروس وارد بدن بیمار می‌شود تا وقتی که علائم بالینی ظاهر شوند، ممکن است ۲ تا ۱۴ روز طول بکشد که ما به این بازه زمانی دوره کمون می‌گوییم و به علاوه اگر قبل از تزریق واکسن، ویروس کووید ۱۹ وارد بدن شود، واکسن نمی‌تواند جلوی بروز علائم بیماری را بگیرد و از این رو احتمال دارد، افرادی در این دوره واکسن تزریق کنند و بعد از بروز بیماری فکر کنند به دلیل تزریق واکسن تستشان مثبت شده است، در حالی چنین نیست و این دو به هم مرتبط نیستند.

چسبندگی اشیای فلزی به محل تزریق واکسن

وی در واکنش به شایعات دیگری که در خصوص چسبندگی اشیای فلزی به محل تزریق واکسن وجود دارند و عنوان می‌کنند که تزریق واکسن کرونا در برخی افراد موجب می‌شود که اشیای فلزی به محل تزریق واکسن بچسبند، بیان کرد: برخی از افراد به دلایل نامعلومی حالت مگنتیو دارند و برخی اشخاص این موضوع را به واکسن نسبت می‌دهند، در حالی که چنین صحبت‌هایی صحیح نیست و این حالت ربطی به تزریق واکسن ندارد.

محقق اصلی پروژه واکسن کرونای سوبرانا (مشترک بین کوبا و پاستور ایران) ضمن اشاره به اینکه گروه‌های ضد واکسن در همه دنیا وجود دارند، ادامه داد: افرادی که بر ضد واکسن تبلیغ می‌کنند که در کشور ما هم هستند و به علاوه بین شرکت‌های بزرگ دارویی در دنیا که واکسن‌های مختلفی را تولید کرده اند به دلیل رقابتی که با یکدیگر دارند، مطالبی را بر ضد هم منتشر می‌کنند و فضای مجازی هم بستر پخش اینگونه مطالب را بیش از پیش فراهم می‌کند و به طور کلی نباید به مطالب این چنینی توجه شود.

تمام افراد واکسینه شده در مقابل کرونا حداکثر طی ۲ سال فوت خواهند کرد!

«تمام افراد واکسینه شده در مقابل کرونا حداکثر طی ۲ سال فوت خواهند کرد!» این جمله چند وقتی است که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. در ادامه این اظهار نظر که از لوک مونتنیه ویروس شناس و برنده جایزه نوبل نقل قول شده آمده «برای افرادی که به هر شکلی واکسن کرونا را دریافت کرده اند هیچ شانس زنده ماندن وجود ندارد.»

علیرضا ناجی، رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی در واکنش به این اظهارنظر عجیب گفت: «صحبت‌های مطرح شده بسیار عجیب و غیرعلمی است، تاکنون در دنیا بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دز واکسن کرونا تزریق شده است، آیا این افراد از دنیا رفته اند؟ خیر، چنین اتفاقی رخ نداده و از این رو ما باید این صحبت‌های غیرعلمی را کنار بگذاریم و بر اساس داده‌ها و شواهد موجود است صحبت کنیم.»

استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: بسیاری از افراد در طول تاریخ واکسن زده اند و در تمام دنیا نتایج درخشانی در این خصوص به دست آمده است و به همین دلیل کل جهان بر سر تهیه واکسن با یکدیگر رقابت می‌کنند تا بتوانند در شرایط پاندمی مردمشان را واکسینه کنند.

عضو کمیته علمی مقابله با کرونا ضمن اشاره به اینکه واکسن یک کالای استراتژیک برای پیشگیری از بیماری و رفتن به سمت جامعه عادی است، متذکر شد: اصلا نباید به این نقل قول‌ها توجه کرد و باید به مطالب علمی در این خصوص بها داده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۶۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان