//
کدخبر: ۳۱۲۶۳۵ //

پاسخ مسئولان وزارت بهداشت به شایعه مغناطیسی شدن بدن پس از تزریق واکسن کرونا

در روزهای اخیر ویدئوهایی درفضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد برخی افراد پس از تزریق واکسن کرونا دچار عارضه آهن ربایی بدن شده اند.

پاسخ مسئولان وزارت بهداشت به شایعه مغناطیسی شدن بدن پس از تزریق واکسن کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

این موضوع به نگرانی ها و ترس از تزریق واکسن در بین مردم دامن زده است. در همین حال برخی از مسئولان وزارت بهداشت و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا درباره شبهه افکنی در خصوص وجود آهن در واکسن های کرونا توضیح دادند و ضمن تکذیب این موضوع از مردم درخواست کردند به چنین شایعاتی توجه نکنند.

در این زمینه دبیر کمیته علمی کشوری کووید19 دیروز درباره ماجرای خاصیت آهن‌ربایی در ناحیه تزریق واکسن کرونا و کلیپ‌هایی که در فضای مجازی نشان می‌دهد در محل تزریق واکسن خاصیت آهنربایی ایجاد شده است، گفت: این شایعه در فضای مجازی رؤیت می‌شود و توضیحات و توجیهات غیرعلمی هم شنیده می‌شود. واقعیت این است خود ما هم در حال کار بر روی این موضوع هستیم.

این عارضه فقط در ایران رخ نداده است، این قضیه در هر برندی می‌توانست رخ دهد؛ حتی گروهی گذاشتیم روی این موضوع کار کنند و توجیه علمی داشته باشیم. فرضیه ما این است که هیدروکسید آلومینیوم یا جیوه در این واکسن شاید توجیه این موضوع باشد. برخی هم گفتند اصلاً شاید این موضوع ربطی به واکسن نداشته باشد.

عاطفه عابدینی در ادامه افزود: این موضوع خطرناک نیست و موقت خواهد بود و مرگ‌و‌میر به دنبال نداشته است. تئوری‌هایی داریم اما باید صبر کنیم بررسی کامل شود. اگر بدانیم بروز خاصیت ذکر شده به خاطر واکسن است شاید لازم باشد تعدیلاتی در ساختار واکسن رخ دهد اما این احتیاج به تحقیق و مستندات دارد.

مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تصاویر و اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر عوارض تخریب کننده تزریق واکسن کرونا بر سلامت بدن و ایجاد حالت آهن ربایی در قفسه سینه و بازو کذب است و مردم نباید به این شایعات توجه کنند.

وی افزود: برخی افراد در فضای مجازی با انتشار ویدئوهایی بی اساس و کذب در مورد تزریق واکسن کرونا روح و روان مردم را به هم می ریزند و باید مسئولان ذیربط با این عوامل برخورد اساسی کنند زیرا سلامت جامعه مختل می شود. وی به مردم اطمینان خاطر داد که واکسن کرونا را تزریق کنند و البته این واکسن عوارض خفیف و کوتاه مدتی دارد که قابل درمان و بهبودی بوده و جای نگرانی نیست.

این متخصص بیماری های عفونی اظهار داشت: افرادی که واکسن کرونا را تزریق می کنند بویژه در مرحله دوم واکسیناسیون ممکن است دچار علائم عفونت های ویروسی مانند تب، لرز، قرمزی بدن شده یا سرگیجه و حالت تهوع داشته باشند که مصرف استامینوفن و در صورت داشتن شدت این علائم استفاده از بروفن دو تا سه روز برای بهبودی کفایت می کند.

همچنین رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا نیز ضمن تکذیب کلیپ‌های پخش شده در فضای مجازی مبنی بر ایجاد خاصیت آهن‌ربایی در محل تزریق واکسن کرونا اظهار داشت: محتوای این کلیپ‌ها کذب است و هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که در ساخت واکسن از آهن یا چیپ استفاده شده است.

حمید سوری گفت: برخی افراد به طور طبیعی بدنشان خاصیت جذب آهن را به خود دارد که ارتباطی به واکسن کرونا ندارد و تنها با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توان به فیلم‌های زیادی، خیلی پیش‌تر از اپیدمی کرونا دست یافت که در آنها مشاهده می‌شود بدن برخی افراد قابلیت جذب آهن را دارد که این مسأله نیز به دلیل ساختار بدن افراد است و ارتباطی به مسأله دیگری نظیر واکسن ندارد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۶۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان