//
کدخبر: ۳۰۸۱۸۹ //

داروی درمان کرونا در کرمانشاه مجوز تولید ۶ ماهه دارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: داروی درمان کرونا در کرمانشاه مجوز موقت تولید (مجوز ۶ ماهه) را دارد؛ اگر طی این مدت عوارضی از این دارو مشاهده نشود اثربخشی آن در درمان کرونا ثابت شود، این دارو مجوز تولید دائم دریافت خواهد کرد.

داروی درمان کرونا در کرمانشاه مجوز تولید 6 ماهه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

قباد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در کرمانشاه، اظهار داشت: کار عظیم واکسیناسیون عمومی در کشور شروع شده که کار بسیار طاقت‌فرسا و بزرگی است و  بار آن بر دوش حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه واکسن‌های با تکنولوژی ساخت متفاوت وارد بازار شده‌اند، در مورد واکسن استرازینکا، گفت: عوارض عمومی واکسن (بدن‌درد، تب و لرز) ۱۲ ساعت بعد از تزریق نمایان می‌شود و در افراد جوان به دلیل فعال‌تر بودن سیستم ایمنی، شدیدتر است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: برخی از عوارض نیز که بسیار نادر هستند همچون لختگی خون که در بین ۲۵۰ هزار نفر ممکن است در یک نفر نمایان شود، چهار روز پس از تزریق واکسن امکان دارد دیده شود و افرادی که واکسن تزریق می‌کنند چنانچه در روز چهارم سردرد شدید گرفتند باید به دکتر مراجعه کنند.

وی در مورد سرنوشت داروی درمان کرونا که توسط دکتر مصطفایی، ساخته شده بود، گفت: صدور مجوز ساخت دارو مراحل بسیار پیچیده‌ای دارد ولی ما با حداقل آزمایشات، مجوز موقت تولید دارو (مجوز ۶ ماهه) را به وی دادیم و اگر طی این مدت عوارضی از این دارو مشاهده نشود اثربخشی آن در درمان کرونا بر ما ثابت شود، این دارو مجوز تولید دائم دریافت خواهد کرد.

محمدی با بیان اینکه تزریق واکسن به معنای کرونا نگرفتن نیست، گفت: افرادی که واکسن زده‌اند نیز امکان دارد کرونا بگیرند اما به صورت خفیف.

وی در پایان، اعلام کرد: کسانی که واکسن دریافت می‌کنند نیز می‌توانند ناقل باشند و به همین خاطر تا زمانی که ۷۰ درصد از جامعه واکسینه شوند همه مردم باید از ماسک استفاده کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۱۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان