//
کدخبر: ۳۰۱۷۲۹ //

ورود سومین محموله واکسن اسپوتنیک‌وی به کشور

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از ورود سومین محموله واکسن اسپوتنیک‌وی به کشور در بعد از ظهر امروز خبر داد و گفت: این محموله شامل ۲۰۰ هزار دُز واکسن است و محموله‌های بعدی هم در بازه‌های زمانی مشخص شده ظرف هفته‌های آتی به ترتیب وارد کشور می‌شوند.

ورود سومین محموله واکسن اسپوتنیک‌وی به کشور

دکتر کیانوش جهانپور درباره ورود سومین محموله واکسن اسپوتنیک وی روسیه به  کشور گفت: سومین محموله واکسن اسپوتنیک‌وی ساخت روسیه، طبق قرار قبلی بارگیری شده است و امروز بعد از ظهر با پیش‌بینی‌های قبلی وارد کشور می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: این محموله شامل ۲۰۰ هزار دُز واکسن است و محموله‌های بعدی هم در بازه‌های زمانی مشخص شده ظرف هفته‌های آتی به ترتیب وارد کشور می‌شود. تا امروز ۳۲۰ هزار دُز واکسن اسپوتنیک‌وی و ۲۵۰ هزار دُز واکسن سینوفارم وارد کشور شده است.

جهانپور ادامه داد: این محموله‌ها برای واکسیناسیون فاز یک، شامل کادر درمان و سایر کارکنان سلامت و افراد مقیم آسایشگاه‌های جانبازان، معلولان و سالمندان و سایر افراد مشمول فاز یک واکسیناسیون استفاده خواهد شد.

انتظار ورود ۳ تا ۴ محموله واکسن کرونا از منابع مختلف تا نوروز

وی با بیان اینکه ما سعی می‌کنیم در حوزه واردات واکسن وعده ندهیم، گفت: هرچند که توافقات و قرارهای قبلی این است که هر هفته محموله‌های واکسن را چه از اسپوتنیک، چه از سایر محل‌هایی که واکسن خریداری شده و چه از کووکس داشته باشیم اما با توجه به مشکلاتی که تقریبا همه تولیدکنندگان واکسن در دنیا دارند و تاخیر در تحویل محموله‌های مشاهده می‌شود، تلاش بر این است که اطلاع‌رسانی صرفا در موعدی که ارسال محموله‌ها قطعی شده، انجام شود. انتظار این است که تا نوروز سه تا چهار محموله واکسن از منابع مختلف داشته باشیم.

جهانپور درباره وضعیت ورود اولین محموله واکسن در قالب کووکس گفت: فهرست پیش‌بینی ارسال محموله‌ها حاکی از این است که تا پایان اسفند یا ابتدای فروردین اولین محموله شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا از مسیر کووکس برای ایران ارسال شود. به هر حال تا زمان قطعیت آن نمی‌توان درباره‌اش صحبت کرد.

 به گزارش ایسنا، سومین محموله واکسن اسپوتنیک روسیه که شامل ۲۰۰ هزار دُز واکسن است، ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه امروز از روسیه به سمت کشورمان پرواز کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۷۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان