//
کدخبر: ۲۹۹۴۵۶ //

دارویی برای درمان سریع کرونا

اقتصادنیوز :یک روزنه امید دیگر برای درمان سریع تر برخی از بیماران کرونایی باز شده است. یک نو ع داروی تجربی مخصوص بیماران هپاتیتی به درمان سریع تر بیماران کرونایی کمک می کند. تحقیقات بیشتری در حال انجام است.

دارویی برای درمان سریع کرونا

در یک آزمایش جامع، به کسانی که به کرونا مبتلا بودند و علائم خفیف داشتند داروی تجربی هپاتیت به نام «پژینترفرون-لامبدا» داده شد که نوعی ساخت پروتئین طبیعی است و با فراخوانی سلول های سیستم ایمنی بدن به محل عفونت به کنترل بیماری های تنفسی کمک می کند.

به گزارش فرتاک نیوز،تحقیقات نشان داد افرادی که این دارو را مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که در طول دوره درمان این دارو را مصرف نکرده اند چهار برابر بیشتر احتمال دارد که در هفت روز بیماری ناشی از عفونت کرونا در بدن را پشت سر بگذارند.

تیم تحقیقاتی ، از مرکز بیماری های کبدی تورنتو ، شبکه بهداشت دانشگاه ، اظهار داشت: این یافته ها شواهدی را در اختیار شما قرار می دهد که نشان می دهد این دارو می تواند به جلوگیری از گسترش ویروس در جوامع مختلف در هنگام تولید واکسن کمک کند.

گیرنده های این دارو در پوشش ریه ها و روده - مناطق اصلی حمله کووید19 - و کبد یافت می شوند.

بیشتر درمان های تجربی در بیماران بستری در حال مطالعه است ، اما محققان می خواهند ببینند آیا پگنترفرون-لامبدا می تواند به جلوگیری از نیاز به بستری در بیمارستان کمک کند یا خیر.

در این مطالعه حدود 60 بیمار کرونایی با طیف خفیف مورد معاینه قرار گرفتند.پس از کنترل بار ویروسی پایه ، بیمارانی که این دارو را دریافت کردند نسبت به کسانی که این دارو را دریافت نکردند در هفت روز بهبودی خود را به دست آوردند.

این درمان حتی در شرکت کنندگان با سطح ویروسی بالاتر ، بیش از یک میلیون نسخه در میلی لیتر ، بیشتر آشکار شد.

یکی از پزشکان این تیم تحقیقاتی اظهار داشت: این دارو به کاهش سریع سطح ویروس کمک می کند و این از بدتر شدن افراد یا سرایت بیماری به دیگران جلوگیری می کند.

وی گفت:  اگر بتوانیم با کمک این دارو به سرعت سطح ویروس کرونا را کاهش دهیم  افراد کمتر ویروس را به دیگران منتقل می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۴۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان