//
کدخبر: ۲۹۱۲۱۸ //

جلوگیری از عواقب بد بیماری کرونا با درمان به‌موقع

متخصص جراحی عمومی گفت: مراجعه به‌موقع به پزشک نقش مهمی در درمان کرونا دارد و درمان به‌موقع می‌تواند از عواقب بد بیماری کرونا جلوگیری کند.

جلوگیری از عواقب بد بیماری کرونا با درمان به‌موقع

علی عماری صبح امروز (۲۰ آذرماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به تاثیر کرونا در همه ابعاد زندگی انسان‌ها و خدمات بیمارستانی، اظهار کرد: در سیستم پزشکی همیشه اولویت با بیماران اورژانسی و بدحال است که با پاندمی و اپیدمی شدن کرونا به صورت ناگهانی، تخت‌های بیمارستانی پر شده و مراجعه به درمانگاه‌ها نیز افزایش پیدا کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،وی با اشاره به اشغال تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران مبتلا به کرونا، افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کم بود و کادر درمان استان نیز درگیر بیماری کرونا شده بودند و بیماران از ترس ابتلا به کرونا به پزشک و مراکز درمانی مراجعه نمی‌کردند؛ به ‌طوری‌ که حتی بیماران اورژانسی غیرکرونایی نیز به‌موقع برای درمان اقدام نمی‌کردند.

این پزشک با تاکید بر اینکه مراجعه به‌موقع به پزشک نقش مهمی در درمان کرونا دارد و درمان به‌موقع نیز می‌تواند از عواقب بد بیماری کرونا جلوگیری کند، تصریح کرد: برخی از بیمارن مبتلا به کرونا زمانی به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند که بیماری اوج پیدا کرده و ریه آن‌ها کاملا درگیر شده و کار درمانی موثری نمی‌توان برای آنان انجام داد.

متخصص جراحی عمومی در رابطه با به تعویق انداختن عمل‌های جراحی غیرضروری، خاطرنشان کرد: شهروندان زنجانی می‌توانند با نظر پزشک عمل‌های جراحی غیرضرور خود را به تعویق بیاندازند، زیرا این کار می‌تواند تا حدی زیادی از ازدحام و شلوغی مراکز درمانی استان جلوگیری کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۲۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان