//
کدخبر: ۲۸۷۹۲۷ //

این دارو حال بیماران کرونایی را خوب می کند

شرکت عظیم داروسازی آسترازینکا که در راه ساخت واکسن کرونا با مشکلات بسیار زیادی روبرو شد اکنون یک راه درمانی دیگر برای بیماران بدحال کرونایی در نظر گرفته است.

این دارو حال بیماران کرونایی را خوب می کند

به نقل از دیلی میل، شرکت بریتانیایی داروسازی آسترازینکا فاش کرد که برنامه های کلانی برای ساخت یک داروی مخصوص سرطان خون دارد که استفاده از آن در آمریکا برای بهبود حال بیماران بدحال کرونایی نتایج مثبتی در بر داشته است. این دارو بر روی 400 بیمار بدحال کرونایی تجویز شده بود.

این دارو کلکنس (calquence) نام دارد و شواهد زیادی وجود دارد که حال تعداد زیادی از بیماران بدحال کرونایی را که در بخش های مراقبت های ویژه بستری بوده اند و زیر ونتیلاتور رفته اند خوب کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز،این داروی مخصوص بیماری سرطان خون از آسیب رساندن به ریه به وسیله ویروس کرونا جلوگیری می کند.

البته این دارو تا امروز برای تعداد کمی از بیماران بدحال کرونایی تجویز شده است اما شرکت آسترازینکا در نظر دارد با توجه به نتایج مثبت آن بر روی تعدادی از بیماران ، دوز زیادی از آن را به محرله تولید برساند.

یکی از مقامات بلندپایه شرکت داروسازی آسترازینکا گفت که بیمارانی با مرحله پیشرفته کرونا و آسیب های شدید ریوی پس از دریافت این دارو حال و وضع بهتری از خود نشان داده اند.

وقتی سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا به شدت واکنش نشان می دهد این امر می تواند به مرگ بیمار منجر شود. این ویروس به شدت به ریه آسیب می زند و تنفس را دشوار می سازد.

کلکنس (calquence) با نام عمومی آکالابروتینیب به عنوان یک داروی بازدارنده تیروزین کناز شناخته می شود که پروتئین هایی را که باعث می شود پاسخ های ایمنی مسدود شود را از بین می برد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۹۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان