//
کدخبر: ۲۹۴۴۳۸ //

توصیه های وزارت بهداشت به افراد مشکوک به کرونا

معاونت بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد که در صورت داشتن علائم خفیف کرونا، استراحت و خودجداسازی در منزل را جهت پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس فراموش نکنید.

توصیه های وزارت بهداشت به افراد مشکوک به کرونا

بسیاری افراد به فرم خفیف بیماری کووید 19 مبتلا می شوند که حدود 20 درصد آنها دارای علائم شدید هستند، علائم بیماری کووید 19 به طور معمول ترکیبی از تب، سرفه، تنفس دشوار، کوفتگی عضلانی و احساس خستگی است.

با توجه به اینکه کسب اطلاعات در خصوص کرونا از منابع معتبر ضروری است، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون اقدام به تهیه و تدوین راهنماهای آموزشی و بهداشتی در زمینه بیماری کرونا کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز،براساس دستورالعمل و توصیه های بهداشتی ویژه افراد مبتلا یا مشکوک به کووید 19 در صورت داشتن علائم خفیف کرونا، استراحت و خودجداسازی در منزل را به منظور پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس به بستگان، دوستان و سایر مردم فراموش نکنید و خودجداسازی را حداقل به مدت 14 روز رعایت کنید.

توجه داشته باشید در دوران خودجداسازی اگر در حال مصرف داروهایی با تجویز پزشک هستید، دارو به میزان کافی در دسترس داشته باشید و خواربار کافی و سایر مایحتاج منزل را برای 2 تا 4 هفته (برای مدت ایزولاسیون یا قرنطینه خود) تهیه کنید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، بهتر است در زمان بیماری، تهیه مایحتاج خود را به دوستان، آشنایان و یا اطرافیان خود بسپارید البته فراموش نکنید فردی که اقلام مورد نیازتان را تهیه کرده است، نباید وارد منزل شما شود.

تجهیزات لازم نظیر تب سنج را حتما در دسترس داشته باشید. در اتاق یا محلی که پنجره دارد، استراحت کنید تا بتوانید تهویه مناسب اتاق را برقرار کنید و  در صورتی که توالت مجزا در دسترس نیست بعد از هربار استفاده، تمام سطوح در معرض تماس را ضدعفونی کنید.

حوله (ترجیحاً دستمال یکبار مصرف)، وسایل غذاخوری، لیوان، تختخواب و یا هر نوع وسیله دیگر بالقوه مشترک در منزل را به صورت جداگانه استفاده کنید و اگر با بیمار مبتلا به کرونا تماس داشته‌اید ولی در حال حاضر سالم هستید، خودجداسازی در منزل را انجام دهید و در صورت بروز علائم، به پزشک مراجعه کنید.

همچنین با دوستان و بستگان خود از طریق تلفن یا شبکه هاس اجتماعی در ارتباط باشید و از تماس نزدیک با آنها خودداری کنید و  با کارفرمای خود هماهنگ کنید تا با دورکاری شما در منزل موافقت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۴۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان