//
کدخبر: ۲۹۲۶۲۰ //

افزایش اثربخشی درمان سرطان دهانه رحم با مصرف بلوبری

بلوبری یکی از میوه‌هایی است که سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف است. تحقیقات اثبات کرده است این میوه خواص ضدسرطانی دارد.

افزایش اثربخشی درمان سرطان دهانه رحم با مصرف بلوبری

انجمن سرطان آمریکا گزارش داده است نزدیک به ۱۳ هزار مورد جدید سرطان دهانه رحم در سال جاری میلادی در این کشور شناسایی شده است و پیش‌بینی می‌شود ۴ هزار و ۲۰۰ زن به دلیل این بیماری جان خود را از دست بدهند.

به گزارش فرتاک نیوز، این زنان برای نابودی سلول‌های سرطانی باید از اشعه درمانی استفاده کنند. در این حالت اشعه‌های دارای انرژی بالا برای نابودی سلول‌های سرطانی دهانه رحم مورد استفاده قرار می‌گیرد. با آنکه اشعه درمانی یکی از رایج‌ترین راهکار‌ها برای درمان سرطان است اما حقیقت این است که این امر می‌تواند باعث آسیب به سلول‌های سالم بدن شود.

دانشمندان با گرفتن عصاره بلوبری مشاهده کردند این ماده حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان، مواد شیمیایی ضدباکتری و ضدالتهاب است. سپس محققان از این عصاره به همراه اشعه درمانی در افراد مبتلا به سرطان استفاده کردند. شواهد نشان داد اشعه درمانی به تنهایی باعث کاهش ۲۰ درصدی سلول‌های سرطانی شد. استفاده از عصاره بلوبری به تنهایی کاهش ۲۵ درصدی تعداد سلول‌های سرطانی را به همراه داشت.

در نهایت تلفیق استفاده از عصاره بلوبری و اشعه درمانی به طرز چشمگیری از شمار سلول‌های سرطانی کاسته و باعث نابودی ۷۰ درصد از این سلول‌ها شده بود. محققان آمریکایی می‌گویند این میزان تاثیرگذاری شگفت انگیز است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۶۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان