//
کدخبر: ۲۸۹۰۴۵ //

کرونا در کودکان چه علائمی دارد؟

متخصص بیماری‌‌های کودکان ضمن تشریح علائم شایع کرونا در کودکان گفت: برخی خانواده‌‌ها فکر می‌‌کنند اگر فردی علائم کرونا را نداشته باشد ناقل بیماری نیست در صورتی که افراد بدون علامت نیز می‌‌توانند باعث انتقال بیماری شوند.

کرونا در کودکان چه علائمی دارد؟

دکتر الهام پوربختیاران در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ درباره بروز بیماری کرونا در کودکان اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که الان وجود دارد این است که به دلیل شبیه بودن علائم سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا خانواده‌‌ها نمی‌‌توانند تشخیص بدهند که کودکان‌‌شان به کدام بیماری مبتلا شده است اما آن‌‌چه اهمیت دارد این است که والدین، مراقب علائم خطر کودک باشند.

به گزارش فرتاک نیوز، وی درباره این علائم افزود: علائم تنفسی شدید، تعداد تنفس بالا، فرورفتن قفسه سینه، استفراغ‌‌، بی‌‌اشتهایی و اسهال کودک در همه بیماری‌‌های ویروسی از جمله کرونا جزو علائم خطر به حساب می‌‌آیند.

پوربختیاران با بیان این‌‌که ایزوله کردن کودکان سخت است، تصریح کرد: معمولاً دیده می‌‌شود که وقتی در یک خانواده یک نفر به بیماری کرونا مبتلا می‌‌شود بقیه اعضا نیز به این بیماری دچار می‌‌شوند؛ اگر کودکی به کرونا مبتلا شد باید شرایطی مهیا شود که تا حد امکان با افراد دیگر تماس نداشته باشد؛ همچنین در صورت بروز علائم گفته شده در کودکان، باید از تماس آن‌‌ها با افراد مسن یا دارای بیماری‌‌های زمینه‌‌ای یا کسانی که داروهای تضعیف‌‌کننده سیستم ایمنی مصرف می‌‌کنند، جلوگیری شود.

این متخصص بیماری‌‌های کودکان با بیان این‌‌که استفاده از ماسک برای کودکان سخت است؛ خاطرنشان کرد: در صورت ابتلای کودک به بیماری کرونا، والدین از ماسک استفاده کنند؛ همچنین باید در محیط منزل پنجره‌‌ها باز باشد و تهویه مناسب برقرار شود.

وی هشدار داد: برخی خانواده‌‌ها فکر می‌‌کنند اگر فردی علائم کرونا را نداشته باشد ناقل بیماری نیست در صورتی که افراد بدون علامت نیز می‌‌توانند باعث انتقال بیماری شوند.

متخصص بیماری‌‌های کودکان با ارائه مثالی ادامه داد: در برخی از موارد، والدین کودکان خود را با علائم شدید کرونا به مراکز درمانی می‌‌آورند و وقتی از آن‌‌ها سؤال می‌‌کنیم که آیا کودک با کسی در ارتباط بوده یا خیر، می‌‌گویند تنها اطرافیان و اقوام ما با ما رفت‌‌وآمد داشته‌‌اند؛ بنابراین باید توجه کرد که علامت نداشتن یک فرد به معنای عدم ابتلای او نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۰۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان