//
کدخبر: ۲۸۹۰۰۸ //

برون گرا باشیم بهتر است یا درونگرا؟

یک روانشناس گفت: هیچ کدام از افراد درون و برونگرا بر دیگری برتری ندارد و هر گروه خواص خود را دارند، اما اگر به هرکدام از دو گروه به مرحله افراط برسند، این تبدیل به بیماری می‌شود.

برون گرا باشیم بهتر است یا درونگرا؟

مجتبی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار درباره ویژگی‌های افراد درونگرا و برونگرا، اظهار کرد: درباره برونگرایی و درونگرایی چند نظریه مختلف روانشناسی وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی‌از آن‌ها نظریه صفت بوده که معتقد است به شکل ساختاری و ژنتیکی عده‌ای از افراد برونگراتر و عده‌ای درونگراتر هستند.

به گزارش فرتاک نیوز،ابراهیمی افزود: درونگرایی مطلق یعنی بیماری؛ یعنی شما به درون خودتان رفته و ارتباط خود را با دنیای بیرون قطع کرده‌اید، در مقابل برونگرایی نیز یعنی تماماً در بیرون بسر می‌برید و درون شما اهمیتی ندارد که اینگونه نیز خوب نیست.

این روانشناس عنوان کرد: اگر این دو را در دو طرف منحنی بی‌نهایت مثبت و منفی قرار دهیم هر چقدر به آن مرکز نزدیک ‌شوید شما متعادل‌تر می‌شوید، یعنی هم برونگرا و هم درونگرا هستید.

وی بیان کرد: اگر ما نظریه صفت را قبول کنیم که به لحاظ ساختاری عده‌ای درونگرا و عده‌ای برونگراتر بوده، هر دو خوب هستند اما درونگرا یک نوع ذائقه‌هایی دارد و یک  نوع زندگی مطلوب را می‌پسندد و برونگراها نیز یک نوع دیگر؛ در نتیجه نمی‌توان گفت این بد یا آن خوب است.

ابراهیمی بیان کرد: برای نمونه فرد درونگرا را نمی‌توان برای بازی‌های اجتماعی مانند فوتبال انتخاب کرد و با این همخوانی ندارد؛ بنابراین افراد، می‌توانند شغل‌هایی انتخاب کنند که با ویژگی درون و برونگرایی مطابقت دارد.

این روانشناس تصریح کرد: البته هیچ کدام از افراد درون و برونگرا بر دیگری برتری ندارد و هر گروه خواص خود را دارند، اما اگر به هرکدام از دو گروه به مرحله افراط برسند، تبدیل به بیماری می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۰۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان