//
کدخبر: ۲۸۱۹۴۱ //

سازمان جهانی بهداشت: احتمالا حدود ۱۰ درصد از جمعیت جهان با این ویروس آلوده شده‌اند

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ممکن است تقریبا یک نفر از هر ۱۰ نفر در جهان ممکن است دچار عفونت کروناویروس شده باشد و به این ترتیب اکثریت جمعیت جهان هنوز در برابر بیماری کووید-۱۹ آسیب‌پذیر هستند.

سازمان جهانی بهداشت: احتمالا حدود ۱۰ درصد از جمعیت جهان با این ویروس آلوده شده‌اند

به نقل از رویترز مایک رایان، کارشناس ارشد اضطرارهای سازمان جهانی بهداشت خطاب به هیات اجرایی این سازمان گفت شیوع کرونا در بخش‌هایی از آسیای جنوب شرقی دوباره دارد شدت می‌گیرد و شمار موارد عفونت و مرگ‌ها در بخش‌هایی از اروپا و منطقه مدیترانه شرقی نیز در حال افزایش است.

به گزارش فرتاک نیوز، رایان گفت:‌ «بهترین تخمین‌های کنونی ما نشان می‌دهد که حدود ۱۰ درصد از جمعیت جهان با این ویروس آلوده شده‌اند. البته این میزان بسته به کشورها، مناطق شهری و روستایی و گروه‌های جمعیتی متفاوت است. اما در مجموع اکثریت عمده جهان هنوز در معرض خطر قرار دارند.»

او افزود:‌ «ما به سوی دوره مشکلی پیش‌ می‌رویم. بیماری همچنان به گسترشش ادامه می‌دهد.»

آمریکا در این جلسه هیات اجرایی سازمان جهانی بهداشت به طور ضمنی به چین به خاطر آنچه ارائه ندادن اطلاعات دقیق و به‌موقع درباره شیوع کرونا حمله کرد.

اما ژانگ یانگ، از کمیسیون ملی بهداشت چین در این جلسه گفت: «چین همیشه در برآورده کردن تعهدات بین‌المللی‌اش شفاف و مسئول بوده است.»

سازمان جهانی بهداشت و سایر کارشناسان گفته‌اند که این ویروس که ظاهرا از در ابتدا سال گذشته از یک بازار فروش مواد غذایی در شهر ووهان در مرکز چین منشا گرفته است، منشا حیوانی دارد.

رایان گفت سازمان جهانی بهداشت فهرستی از کارشناسان را برای شرکت در یک ماموریت بین‌المللی برای تحقیق درباره منشا ویروس در چین تهیه کرده و در اختیار مقامات چینی قرار داده است.

آلمان هم به نمایندگی از اتحادیه اروپا در این جلسه خواستار اعزام سریع این هیات به چین شد و استرالیا هم گفت از تحقیق فوری در این باره حمایت می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۹۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان