//
کدخبر: ۲۸۰۸۹۹ //

آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

 آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل

محسن تقی زاده اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، به منظور تامین و حفظ سلامت شهروندان جامعه به خصوص گروه های پر خطر و آسیب پذیر، واکسن آنفلوانزا به صورت تدریجی و مرحله ای بین واجدان شرایط توزیع می شود.

به گزارش فرتاک نیوز، وی، ضمن تاکید بر اهمیت رعایت موازین بهداشت فردی توسط همه شهروندان، افزود: بهداشت تنفسی، تاثیر بسزایی در پیشگیری، کاهش ابتلا و انتقال بیماری آنفلوآنزای فصلی، به موازات بیماری کووید ۱۹ دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: کارکنان شاغل در بیمارستان ها، مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت، خانم های باردار و بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به بدخیمی، گیرندگان پیوند اعضاء، بیماران دیالیزی، مبتلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و آنمی سیکل سل جزء واجدان شرایط اولیه است.

تقی زاده اظهار کرد: بیماران مبتلا به بدخیمی و سرطان می توانند با تحویل جواب آزمایش نمونه برداری به معاونت درمان دانشگاه نسبت به دریافت معرفی نامه و مراجعه به یکی از نزدیکترین پایگاه سلامت محل سکونت یا خانه بهداشت نسبت به انجام تزریق واکسن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: داشتن پرونده الکترونیک سلامت در پایگاه سلامت یا خانه بهداشت، جهت تزریق واکسن ضروری است که با توجه به اینکه سهمیه واکسن آنفلوآنزا به صورت تدریجی و مرحله بندی شده به دانشگاه اختصاص خواهد یافت و توزیع و تزریق واکسن آنفلوآنزا مطابق اولویت های اعلام شده خواهد بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در صورت فروش آزاد در داروخانه ها بر اساس اولویت های ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت بین بیماران مزمن و زمینه ای شامل بیماران ریوی، قلبی عروقی، کبدی، نرولوژیک، هماتولوژیک و دیابتی توزیع خواهد شد.

تقی زاده افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و جهت کاهش احتمال خطر ابتلا در اثر تجمع و ازدحام، مراقبان سلامت و بهورزان، با تماس تلفنی و تعیین وقت قبلی از شهروندان واجد شرایط دعوت خواهند کرد تا با در دست داشتن کارت ملی به پایگاه سلامت یا خانه بهداشت جهت تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده، تزریق واکسن به سایر گروه های سنی غیر از واجدان شرایط اعلام شده توصیه نشده است پس از همشهریان درخواست می شود از مراجعه حضوری به واحدهای ستادی دانشگاه اجتناب کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۸۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان