//
کدخبر: ۲۷۸۰۸۴ //

آشنایی با اختلالات پارافیلی

اختلالات پارافیلی که از آن به عنوان یک انحراف جنسی یاد می شود می تواند به دلایل مختلف به وجود آید و در اثر تشدید یافتن به طور کامل فکر و ذهن فرد را تحت کنترل قرار دهد.

آشنایی با اختلالات پارافیلی

در اختلالات پارافیلی، برانگیختگی جنسی می تواند به تصور بسیار خاصی مربوط شود که غیر از یک شریک جنسی است. 

به گزارش سرویس سلامت فرتاک نیوز، در این حالت فرد می تواند به طریق مختلف به جز برقراری یک رابطه ی جنسی ارضا گردد. اشکال این اختلال در فردی به فرد دیگر متفاوت است و برخی از افراد ممکن است به شکل های مختلف آن مبتلا شوند. از جمله مهمترین اشکال این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • نمایشگری
  • یادگارخواهی
  • بچه‌بازی
  • مبدل پوشی
  • نظربازی
  • مازوخیسم جنسی
  •  مالش
  • سادیسم

به عنوان مثال در اختلالات پارافیلی یادگارخواهی فرد با دیدن برخی از اشای از جمله کفشهای پاشنه بلند یا جوراب زنانه و ... دچار برانگیختگی جنسی می شود و نیازی به برقراری تماس فیزیکی ندارد از سوی دیگر بدون وجود چنین اشیا یی او تحریک نمی گردد و این امر می تواند به طور قابل ملاحظه ای در زندگی زناشویی فرد تاثیر بگذارد زیرا در بیشتر مواقع همین برای ارضا شدن برای او کافی می باشد. البته در حالت تشدید یافته ی دیگر فرد با پوشیدن لباس های جنس مقابل به لذت جنسی می رسد.

برای درمان هر یک از اشکال این اختلال روش های رمانی خاصی پیشنهاد می گردد، به عنوان مثال به فردی که دچار  اختلال یادگارخواهی  است تاکید می شود که کمتر  برای یک مدت طولانی در یک مکان تنها حضور نداشته باشند.

پارافیلی

علائم اختلالات پارافیلی

همانطور که در بخش بالا اشاره شد اختلالات پارافیلی می تواند در اشکال و انواع مختلف در افراد به وجود آید. بیشتر افرادی که از این بیماری رنج می برند، به طور جدی به دلیل ازارهایی که در اطراف خود ایجاد می کنند، گرفتار مجازات قانونی هستند.

هر چه در زمان مشخص و زودتر راه چاره های مناسب با مراجعه به یک پزشک متخصص برای درمان این بیماری در اولویت قرار گیرد، می توان به راحتی گام موثری برای درمان در پیش گرفت.

قابل ذکر است که برخی از علائم این اختلال ممکن است در بسیاری از افراد موجود باشد و دلیلی بر ابتدا به این مشکل نباشد به عنوان مثال اگر حرف های شهوت انگیز سبب تحریک شدن فردی می باشد، لزوماً به معنی ابتلا به اختلالات پارافیلی نیست  ولی اگر همین عامل تنها راه ارضا و تحریک شدن فرد باشد در این صورت او به این اختلال مبتلا شده است.

در اثر مبتلا شدن به این بیماری فرد ، بدون پارامتر یاد شده دچار برانگیخته ی جنسی نمی شود. از سوی دیگر علائم موجود برای این مشکل می تواند با توجه به میزان ان ، کم یا زیاد باشد.

دلایل اختلالات پارافیلی

دلیل مشخصی برای بروز اختلالات پارافیلی در دست نیست، بسیاری از محققان بر این باور هستند که اگر فردی در کودکی قربانی جنسی باشد و یا در معرض اتفاقات جنسی از طریق مشاهده به طور مازاد قرار گیرد، می تواند علائم ابتلا به این بیماری را داشته باشد.

یک بررسی کلی نشان میدهد که افرادی که از اختلالات پارافیلی رنج می برند به طور جدی خواستار بازگشت به حالت عادی هستند .نتایج نشان می دهد که این نوع از افراد در واقع همان هایی هستند که به نا به دلایل مختلف، از برقراری رابطه جنسی معمول محروم بوده اند و به منظور ارضای جنسی، گرفتار چنین مشکلاتی شده اند.

گفتنی است که اختلالات پارافیلی می تواند به همراه پرخاش، اختلال های عصبی و روحی و روانی دیگر نیز همراه باشد. البته بر اساس پیش بینی های انجام شده مطرح می گردد که بسیاری از بیماری های روحی و روانی می توانند به عنوان عاملی برای ابتلا به نوع دیگر این بیماری ها در نظر گرفته شوند.  

درمان اختلالات پارافیلی

روش های درمان اختلالات پارافیلی می توان شامل روش های درمان دارویی و رفتار درمانی باشد. هیپنوتیزم  می تواند در بهبود شرایط موجود تاثیرات مطلوبی به همراه داشته باشد.

یکی از پرکاربردترین دارو برای این منظور، آنتی آندروژن است که که به طور موقت به همراه سایر روش های درمانی تجویز می شود. این دارو در واقع می تواند هورمون تستوسترون را کاهش دهد و میل جنسی مردان را محدود سازد.ترکیب این دارو با روش های درمانی شناختی بسیار مفید بوده است.

برخی داروهای دیگر از جمله فلوکسی نیز می تواند در کاهش میزان میل جنسی در طول درمان این اختلال مفید باشد.

لازم به ذکر است که همه ی داروهای مربوط برای درمان اختلالات پارافیلی باید زیر نظر یک فرد متخصص مصرف شود، از مصرف خودسرانه ی این نوع از داروها جدا پرهیز کنید. همذات پنداری نیز از جمله شیوه های رایج در درمان این مشکل است که بسیاری از پزشکان فعال در این زمینه از آن بهره مند هستند.

میزان اختلالات پارافیلی مشخص می کند که شما باید چه پروسه ی را برای درمان در اولویت قرار دهید. حتما راهنمایی های لازم را برای درمان، از یک فرد کاردان دریافت کنید زیرا سهل انگاری در این مورد می تواند به تشدید یافتن شرایط فعلی منجر شود.

سوالات متداول در مورد اختلالات پارافیلی

فرد مبتلا به اختلالات پارافیلی خطرناک است؟

متاسفانه بله. زیرا افرادی که به این نوع از مشکلات گرفتار شده اند، به طور ناخواسته می توانند سبب آسیب و ازار اطرافیان خود شوند به عنوان مثال لمس دیگران بدون رضایت آنها از جمله شایع ترین مشکلاتی است که در افراد گرفتار به این اختلال بروز می دهد.

دوره ی درمان اختلالات پارافیلی چقدر است؟

پاسخ به این سوال بسیار سخت است زیرا در ابتدا لازم است که بررسی های لازم برای تشخیص میزان بیمارانجام شود، پس از یک بررسی کلی، پزشک مربوط می تواند به راحتی با توجه به شرایط موجود مناسب ترین راه چاره  را در اولویت قرار دهد. 

گفتنی است نوع دیگر از اختلال های جنسی ویژه موجود می باشد که تاکنون در بین هیچ یک از انواع این بیماری طبقه بندی نشده است ولی گزارش های زیادی در مورد وجود آنها مطرح شه است که از جمله مهمترین موارد این نوع اختلال ها می توان به تماس های تلفنی مستهجن اشاره کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۰۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان