//
کدخبر: ۲۷۶۳۰۱ //

شاخه جدید از کروناویروس پدیدار شد

مطالعه محققان سنگاپوری نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به "کووید-۱۹" که به یک شاخه جدید کروناویروس آلوده شده‌اند، وضعیت بالینی بهتری دارند. از جمله این شرایط می‌توان گفت: کاهش سطح اکسیژن خون در این افراد کمتر بود و همچنین عده کمتری از آن‌ها نیازمند مراقبت ویژه هستند.

شاخه جدید از کروناویروس پدیدار شد

این مطالعه همچنین نشان داد که بخش زیادی از ژنوم این شاخه جدید حذف شده، در نتیجه پاسخ ایمنی قوی‌تر بدن را به همراه دارد.

به گزارش فرتاک نیوز،محققانی که در این پروژه شرکت کردند، از موسسات مختلف سنگاپور از جمله مرکز ملی بیماری‌های عفونی (NCID)، آژانس علوم، فناوری و تحقیقات و دانشکده پزشکی دوک و دانشگاه ملی سنگاپور بودند.

"گاوین اسمیت" (Gavin Smith) از محققان پروژه گفت: این مطالعات اولین داده‌های قانع کننده‌ای را نشان می‌دهد که یک جهش در ویروس " SARS-CoV-۲" بر شدت بیماری در بیماران تاثیر گذاشته است.

این محققان گفتند که یافته‌های آن‌ها پیامد‌های مطلوبی برای توسعه واکسن و درمان کووید-۱۹ دارد.

این شاخه جدید که احتمالا از ووهان چین می‌آید، در یک خوشه از عفونت‌ها کشف شده که از ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ میلادی رخ داده است.

یک متخصص در مصاحبه با رویترز گفت: بروز جهش در ویروس‌ها شاید چیز خوبی باشد.

"پائول تامبیا" (Paul Tambyah) از دانشگاه ملی سنگاپور گفت: ویروس‌ها زمانی‌که جهش می‌یابند، شدت آن‌ها کم می‌شود تا افراد بیشتری را آلوده کند. البته این آلودگی منجر به مرگ آن‌ها نمی‌شود، چرا که آن‌ها برای ادامه حیات، به میزبان خود بستگی دارند.

نتایج این پژوهش در مجله پزشکی "The Lancet" انتشار یافت.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۳۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان