//
کدخبر: ۲۷۶۲۴۷ //

نمکی: در دوران شیوع کرونا به شیوه دفاع مقدس سنگرآرایی کردیم

وزیر بهداشت گفت: آن چه باعث شد هیچ بیماری پشت در هیچ بیمارستانی نماند پیروی از مکتب امام حسین (ع) و کادر درمانی غیورمان بود و ما در دوران کرونا به شیوه دفاع مقدس سنگرآرایی کردیم.

نمکی: در دوران شیوع کرونا به شیوه دفاع مقدس سنگرآرایی کردیم

 دکتر سعید نمکی در نشستی که به مناسبت روز پزشک در مجتمع فرهنگی بسیج جامعه پزشکی کشور برگزار شد، گفت: ما در دوران کرونا به شیوه دفاع مقدس سنگرآرایی کردیم. کمترین تعداد تخت در بیمارستان‌‌های اروپایی به ازای هر هزار نفر، 7 تخت است؛ آمریکا نیز 111 و انگلیسی‌‌ها 22 میلیارد دلار صرف حوزه سلامت کردند ولی ما به این میزان هزینه نکردیم اما ما حتی یک بیمارمان پشت در هیچ بیمارستانی نماند و هیچ بیماری را به دلیل بی بضاعتی رها نکردیم و حتی افرادی افغانستانی بدون کارت اقامت را نیز رایگان مداوا کردیم.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی افزود: این امر دو علت داشت؛ یکی پیروی از مکتب امام حسین(ع)، ایثار و شهادت و شیوه بسیجی که داشتیم و دوم، کادر پزشکی و درمانی غیور که هیچ جای دنیا نظیر ندارد. حتی یک پرستار و پزشک و کادر درمانی ما در روزهایی که امکانات نداشتیم قهر نکرد و از بیماران دور نشد. کادر درمانی که 14 ماه کارانه دریافت نکرده بود بهانه نیاورد در حالی که در بسیاری از جاهای دنیا کادر درمان به خیابان آمدند.

نمکی ادامه داد: درود میفرستم بر تمام شهدای دفاع مقدس و همه عزیزانی که پروانه‌وار دور بیماران گشتند و وقتی برخی در شرایط نابه‌‌هنجار پول پارو می‌کردند آنها اندوه و رنج جارو می‌کردند.

نمکی گفت: برادرانه به عنوان سرباز کوچک نظام سلامت جلوی این عزیزان زانو می‌زنم، جا دارد یاد کنم از سردار شهید قاسم سلیمانی، همواره یاد این عزیز در ذهن من جاری است و تردید ندارم عزیزی که بی‌تابی می‌کرد برای رسیدن به محبوب، امروز در آغوش یار آرام گرفت. تردید ندارم حاج قاسم سلیمانی در آغوش سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) آرمید.

وزیر بهداشت افزود: کربلا جاودانه ماند زیرا کربلا صحنه عشق‌بازی با خدا است. وقتی از حضرت زینب(س) پرسیدند در آن صحنه‌‌های عظیم کربلا چه دیدی گفتند به خدا جز زیبایی چیزی ندیدم، آنچه این همه رنج را در نگاه حضرت زینب (س) زیبا کرد عشق بود و آنچه عاشورا جاودانه کرد و نگه داشت چیزی جز عشق به خدا نبود، اینکه حاج قاسم می‌گفت ما ملت امام حسینیم اگر برگردید و پیروزی ما را دفاع مقدس ببینید می‌بینید آن هم چیزی جز عشق نبود. آنچه تاب آوری ملت را رقم زد همین شعار «ما ملت امام حسینیم» بود.

نمکی خاطرنشان کرد: در اوج تحریم که همه منتظر بودند نفس‌های آخر را بکشیم ویروس کرونا آمد و ما ظرف دو ماه از وارد کننده محصولات بهداشتی به تولید کننده و صادرکننده تبدیل شدیم. ما تا وقتی بسیجیان عاشق را در کشور داریم احساس تنهایی نمی‌کنیم و بسیجیان لشکر خدا روی زمین هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۲۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان