//
کدخبر: ۲۶۷۹۴۶ //

اهدای اعضای بانوی ۲۰ ساله به ۴ بیمار نیازمند عضو

برای نخستین بار، عملیات انتقال قلب پیوندی و سه ارگان حیاتی دیگر از شهرکرد به تهران، با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور صورت گرفت.

اهدای اعضای بانوی ۲۰ ساله به ۴ بیمار نیازمند عضو
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌‌های وزارت بهداشت گفت: صبح امروز اعضای بیمار مرگ مغزی فاطمه مختاری ، 20 ساله از اهالی شهر چلیچه استان چهارمحال و بختیاری با اعلام رضایت خانواده ایثارگر در مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد جدا و با رعایت تمام موارد پروتکل‌‌های بهداشتی در خصوص مقابله با کرونا، به تهران انتقال یافت.

وی افزود: قلب این جوان قهرمان به بیمارستان شهید رجایی منتقل و در سینه یک خانم 12 ساله‌‌ جای گرفت.

وی ادامه داد: همچنین کبد این فرد در بیمارستان امام خمینی به فردی 57 ساله و دو کلیه نیز در بیمارستان‌‌های سینا و مدرس به دو بیمار 28 و 38 ساله پیوند زده شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌‌های وزارت بهداشت تصریح کرد: با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌‌های وزارت بهداشت و با همکاری سازمان اورژانس کشور و اوژانس هوایی و با تلاش بی‌‌وقفه مراکز فراهم آوری اعضای دانشگاه‌‌های علوم پزشکی شهرکرد، تهران، ایران و شهید بهشتی و نیز تیم‌‌های درمانی هر چهار مرکز، خوشبختانه تمامی پیوندها با موفقیت صورت گرفت.

وی افزود: در حال حاضر ایران در زمینه پیوند اعضا، سرآمد و در منطقه از نظر فراهم‌آوری اعضا و پیوند عضو از پیشرفته‌ترین کشورها محسوب می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌‌های وزارت بهداشت گفت: علی‌رغم شرایط سخت و دشواری که کشور ما با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و شیوع بیماری کرونا داراست، این امر علمی و مهم در حال حاضر در عمق کشور در حال انجام است.

شادنوش تاکید کرد: امیدواریم با همکاری‌هایی که با وزارت بهداشت انجام می‌شود، اعضای مفید قابل پیوند کمتری به خاک سپرده شوند و فرهنگ اهدای عضو روز به روز شکوفاتر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۹۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان