//
کدخبر: ۲۶۷۴۵ //

دردسرها و پیامدهای چرت زدن طولانی

چرت زدن طولانی را کنار بگذارید و سعی کنید به این رویه عادت نکنید چون به ضرر سلامتی قلب و عروق شما تمام خواهد شد.

دردسرها و پیامدهای چرت زدن طولانی
به گزارش فرتاک نیوز،

 چرت زدن طولانی را کنار بگذارید و سعی کنید به این رویه عادت نکنید چون به ضرر سلامتی قلب و عروق شما تمام خواهد شد.باعث چاقی، اضافه وزن و ابتلای شما به دیابت خواهد شد. چرت زدن طولانی می تواند با بروز سندروم متابولیک در بدنتان ارتباط مستقیمی داشته باشد.

 

در حالی که محققان همیشه تاکید می‌کنند که برخورداری از خواب کافی، کلیدی برای دستیابی به سلامتی است، اما یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که چرت زدن طولانی در طول روز ممکن است برای قلب مفید نباشد. محققان در این مطالعه متوجه شدند که چرت طولانی و خواب‌آلودگی مفرط در طول روز با افزایش خطر ابتلا به سندرم متابولیک مرتبط است و این وضعیت می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را افزایش دهد.

 

براساس گزارشی که از این مطالعه در نشست دانشکده قلب و عروق آمریکا در شیکاگو (AAC) ارائه شده است، کسانی که بیش از یک ساعت در طول روز چرت می‌زنند، بیشتر از دیگران با احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ مواجه هستند. سندرم متابولیک شامل مجموعه‌ای از بیماری‌های مختلف می‌شود، از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، قند خون بالا و چربی اضافی در اطراف کمر.

 

با این‌حال، این مطالعه فقط نوعی ارتباط بین این عوامل را کشف کرده است و اثبات نمی‌کند که خواب‌آلودگی مفرط و چرت زدن طولانی مستقیما باعث سندرم متابولیک یا دیابت می‌شود. مسئولان این مطالعه می‌گویند که چرت زدن به‌طور گسترده‌ای در سطح جهان رایج شده است. بنابراین، روشن کردن رابطه بین بیماری‌های متابولیک و چرت زدن می‌تواند به ارائه استراتژی درمانی جدید در این زمینه کمک کند.

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان