//
کدخبر: ۲۶۷۱۹۴ //

حالت تهوع و استفراغ به معنی کووید ۱۹ نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اگر اسهال، حالت تهوع و یا استفراغ دارید به این معنی نیست که به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اید.

حالت تهوع و استفراغ به معنی کووید 19 نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی موسویان، فوق تخصص گوارش و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص ارتباط واکنش‌های گوارشی بدن با علائم ویروس کرونا، گفت: اگر اسهال، حالت تهوع و یا استفراغ دارید به این معنی نیست که به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اید، اما عاقلانه است که در طول همه‌گیری ویروس کرونا نسبت به علائم خود هشیارتر باشید به خصوص اگر دارای مشکلات زمینه‌ای هستید، خطر بیشتری شما را تهدید می‌کند.

او افزود: اگر علائم کرونا را در خود می‌بینید در خانه بمانید چرا که بیشتر افرادی که تست کرونای‌شان مثبت شده، به نوع خفیف این بیماری مبتلا شده‌اند و بدون نیاز به درمان بهبود می‌یابند، از بیرون رفتن مگر در موارد ضروری مانند مراجعه به پزشک و ویزیت‌های مهم خودداری شود.

موسویان گفت: بیماران گوارشی مشکوک به کرونا دستشویی و تخت مخصوص به خود را داشته باشند و دستان خود را مرتب بشویند.

او بر مصرف مایعات زیاد تاکید کرد و افزود: اگر بیمار اسهال و یا استفراغ دارد جایگزین کردن مایعات از دست‌رفته مهم است و تهیه او آر اس (ORS) از داروخانه و مصرف آن به عنوان بهترین راه‌حل مطرح می‌شود زیرا دارای نمک و شکر است که بدن در اثر اسهال آن را از دست می‌دهد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: گاهی علائم گوارشی که به صورت اسهال، تهوع، استفراغ نفخ، درد شکم و بی اشتهایی ظاهر می شود می تواند در غیاب هر گونه علامت تنفسی رخ دهد و در ادامه علائم ریوی بروز در فرد بروز خواهد کرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۱۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان