//
کدخبر: ۲۶۷۱ //

چرا برای لاغری باید بدویم؟

1. تمرینات ورزشی با شدت بالا مانند دویدن، باعث میشوند شما حتی بعد از اتمام ورزش و در حال استراحت هم چربی بسوزانید. چه چیزی بهتر از این؟!

چرا برای لاغری باید بدویم؟

دویدن متابولیسم و انرژی بدن شما را تا حد بسیار زیادی بالا می‌برد که تا مدتی بعد از اتمام دویدن نیز همچنان بدنتان به سوزاندن کالری و مصرف انرژی مشغول خواهد بود. تحقیقات نشان داده است بین دویدن و راه رفتن، دویدن تا 90 درصد بیشتر به کاهش وزنتان کمک می‌کند که تفاوت بسیار چشمگیری است.

2. اگر مدت زمان مشخصی را برای ورزش در نظرگرفته‌اید، کل آن زمان را تنها به راه رفتن اختصاص ندهید.

 درعوض با سرعت‌های مختلف بدوید تا سوزانن کالری‌ها را چند برابر کنید. حتی اگر چندین بار خسته شدید، هربار برای چند دقیقه راه بروید و دوباره دویدن را شروع کنید. این تصور که تنها با راه رفتن می‌توانید خیلی زود از شر چربی‌های اضافه خلاص شوید را از ذهنتان بیرون کنید، مگر اینکه دویدن با سرعت‌های مختلف را چاشنی کارتان کنید.

3. برای دویدن شما احتیاج به وسیله یا دستگاه ورزشی خاصی ندارید.

شما نیاز به مکان خاصی هم برای دویدن ندارید.

حتی لازم نیست مربی یا شخص دیگری باری این کار در کنارتان باشد.

به جرئت می‌توان گفت دویدن راحت‌ترین و ارزان‌ترن راه برای کاهش وزنتان است و البته هیچ بهانه‌ای هم برای انجام ندادن آن نخواهید داشت، چرا که همیشه در دسترس است!

4. اولین اصل هرگونه فعالیت ورزشی این است که اگر آن را دوست نداشته باشید و از آن لذت نبرید، خیلی زود آن را رها خواهید کرد.

تحقیقات نشان داده‌است دویدن هورمون‌هایی در بدنتان آزاد می‌کند که مستقیما باعث شادی و بالا بردن روحیه‌تان می‌شود. به طوری که با وجود خستگی زیاد، شما را برای دویدن بیشتر در روزهای آتی مشتاق‌تر خواهد کرد. پس دیدن علاوه بر سلامت جسم، سلامت روحتان را نیز تضمین می‌کند.

 

منبع: زیبامون
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان