//
کدخبر: ۲۶۱۶۸۵ //

تنها یک مرکز "اُتیسم" در کرمانشاه داریم/ شیوع ۴ برابری این بیماری در پسران

مدیر مرکز آموزشی و توانبخشی افراد دارای اختلال طیف «اُتیسم» استان کرمانشاه از خدمات‌رسانی این مرکز به 35 کودک و نوجوان اُتیسمی خبر داد.

تنها یک مرکز "اُتیسم" در کرمانشاه داریم/ شیوع 4 برابری این بیماری در پسران
به گزارش فرتاک نیوز،

الهام حیرانی با بیان اینکه تنها یک مرکز در بحث آموزش و توانبخشی کودکان اُتیسم در استان فعال است، گفت: در حال حاضر در این مرکز به 35 کودک و نوجوان اُتیسمی خدمات داده می‌شود.

حیرانی در تشریح خدمات ارائه شده به این مددجویان اُتیسمی، گفت: خدمات ارائه شده در این مرکز در کنار بحث‌های آموزشی به کودکان و نوجوانان اُتیسمی و خانواده‌های آنها، شامل کاردرمانی، گفتار درمانی، بازی درمانی، روانشناسی، برگزاری کلاس‌های نقاشی و موسیقی و ارائه برخی آموزش های مدرسه‌ای به کودکان مستعد است.

مدیر مرکز آموزشی و توانبخشی افراد دارای اختلال «اُتیسم» استان کرمانشاه رنج سنی مددجویان این مرکز را بین دو تا 18 سال اعلام کرد.

این مسئول با بیان اینکه مددجویان اُتیسمی این مرکز یارانه دریافت می کنند، گفت:  تنها کودکانی در این مرکز پذیرش می شوند که از طرف بهزیستی به ما معرفی شوند.

وی افزود: این مرکز از ساعت هشت صبح تا 13 فعال است، اما به دنبال شیوع بیماری کرونا هم اکنون اجباری برای حضور مددجویان اُتیسمی در مرکز وجود ندارد و هر یک از خانواده ها که تمایل دارند می توانند کودکان و نوجوانان خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی در این ساعات به مرکز بیاورند.

شیوع 4 برابری "اُتیسم" در پسران نسبت به دختران

حیرانی در ادامه به تشریح وضعیت و شرایط کودکان اُتیسمی پرداخت و افزود: این بیماری در کودکان دو تا پنج سال قابل شناسایی است و اگر خانواده کودک به میزان کافی در خصوص این بیماری آگاهی داشته باشد حتی می توانند علائم آن را قبل از سن دو سالگی کودک تشخیص دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کودکان اُتیسمی متبلا به یک اختلال رشدی-عصبی هستند که متاسفانه تا پایان عمر همراه آنها خواهد بود.

وی افزود: به دنبال این اختلال، این کودکان از لحاظ تعامل اجتماعی دچار مشکل هستند و در کنار آن علائم دیگری از جمله انجام رفتارهای کلیشه ای، عدم برقراری تماس چشمی و ... هم در آنها مشاهده می‌شود.

وی از شیوع چهار برابری اُتیسم در پسران نسبت به دختران گفت: امکان کاهش علائم بیماری با انجام اقدامات آموزشی و توانبخشی برای این کودکان وجود دارد و در حال حاضر در مرکز اُتیسم استان موفق شده ایم پنج کودک اُتیسمی را ترخیص کرده به مدارس عادی بفرستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۶۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان