//
کدخبر: ۲۶۱۴۲۹ //

اهدای خون ۷۵۰نفر در مرکز انتقال خون ورامین

رئیس سازمان انتقال خون شهرستان قرچک و ورامین گفت: نفرات مراجعه کننده برای اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان متوسط روزانه ۳۸ نفر است که این آمار تا به امروز به ۷۵۰‌ نفر رسیده و در حال افزایش است.

اهدای خون ۷۵۰نفر در مرکز انتقال خون ورامین

به گزارش فرتاک نیوز، معصومه کنگرلو رئیس مرکز انتقال خون شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برنامه ساعات مراجعات به سازمان انتقال خون طبق دستور مدیریت سازمان در روزها و شب‌های قدر از ساعت ۸ تا ۱۵موکول شده است و روزه داران می‌توانند برای اهدای خون در این زمان مراجعه کنند.

وی افزود: روزه‌داران یقین داشته باشند که اهدای خون در شرایط روزه‌داری دلیلی بر ابطال روزه آن‌ها نخواهد بود و می‌توانند با خوردن وعده سحری مناسب و نوشیدن مایعات کافی همچنین استفاده از خوراک‌های مناسب و با ارزش غذایی مطلوب در افطار اقدام به اهدای خون به منظور نجات جان بیماران کنند و از اجر معنوی این عمل نیکو نیز بهره‌مند شوند.

رئیس مرکز انتقال خون ورامین ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که مرکز انتقال خون ورامین تنها مرکز در جنوب شرق استان تهران محسوب می‌شود که شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا و پاکدشت را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

کنگرلو بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون آمار مراجعات به پایگاه مرکز خون ورامین روزانه به طور متوسط به ۶۵نفر می‌رسد که در ایام ماه مبارک رمضان این آمار متوسط روزانه ۳۸نفر است که به مرور زمان این آمار در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در امر اهدای خون هم خانم‌ها و هم آقایان مشارکت داشته‌اند که حضور و مشارکت خانم‌ها به اهدای خون قابل تحسین است.

رئیس مرکز انتقال خون ورامین با اشاره به ضدعفونی مرکز انتقال خون ورامین ابراز داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا که در کشور وجود دارد و امروزه همه دنیا را فراگیر کرده است تمام نکات بهداشتی در این مرکز رعایت شده و هیچ مشکل خاصی در مواد ضدعفونی و ملحفه یکبار مصرف و ماسک در این پایگاه وجود ندارد.

کنگرلو در پایان گفت: از همکاری و مشارکت مردم در امر اهدای خون‌دهی و کمک به بیماران تالاسمی و سایر موارد تشکر می‌کنیم و امیدواریم همچون گذشته اهداء کنندگان در این کار خیر ما را یاری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۴۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان