//
کدخبر: ۹۳۸۲۷ //

چگونه در ماه رمضان خون اهدا کنیم؟

مدیرکل انتقال خون استان تهران وضعیت اهدای خون در ماه مبارک رمضان را تشریح و اعلام کرد: 11 مرکز انتقال خون تهران تا ساعت 24 آماده پذیرایی از اهداکنندگان است.

چگونه در ماه رمضان خون اهدا کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 سید مرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران در نشست خبری به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان میزان جراحی‌ها و دریافت خون کاهش می‌یابد اما نیاز برخی از بیماران به خون مستمر و دائمی است بر همین اساس باید خون آنها را در ماه مبارک رمضان نیز تامین کنیم.

وی افزود: بر همین اساس در ماه مبارک رمضان 11 مرکز انتقال خون تهران به نسبت میزان فعالیت خود تا ساعت 24 دایر هستند و به ارائه خدمات به اهداکنندگان خون می‌پردازند.

طباطبایی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان فراخوان اهدای خون اعلام می‌کنیم و ساعات کار مراکز را تا ساعت 12 شب افزایش می‌دهیم. البته افزایش ساعت کار مراکز در شب‌های قدر مانند هر سال افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول در انتقال خون تهران ادامه داد: بهترین زمان برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان 6 ساعت بعد از افطار و 6 ساعت بعد از سحر است بر همین اساس بهتر است مردم در طول این ساعات برای اهدای خون به مراکز مراجعه کنند و در نظر داشته باشند که اهدای خون منجر به ابطال روزه نمی‌شود.

طباطبایی تصریح کرد:‌ بر اساس گزارشات رسیده از سال‌های گذشته در ایام ارتحال حضرت امام خمینی و عید فطر با کاهش میزان اهدای خون مواجه می‌شویم که از مردم درخواست داریم امسال به کمک انتقال خون آمده و در این ایام نیز خون خود را اهدا کنند. ‌

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: مرکز جامع وصال از ساعت 8 صبح تا 24، مرکز جامع تهرانپارس از ساعت 8 صبح تا 23، مرکز جامع ستاری از 8 تا 23، پیروزی،‌افسریه، متروی شهر ری، متروی امام خمینی،‌ ورامین و شهریار از ساعت 8 تا 15 و مرکز رباط کریم یکشنبه‌ها 8 تا 15 و مرکز شهر قدس دوشنبه‌ها 8 تا 15 جهت ارائه خدمات به اهدا کنندگان خون در ایام ماه مبارک رمضان آمادگی دارند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه 13 هزار واحد خون را ملاک ورود به ماه مبارک رمضان قرار داده‌ایم، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا حداقل 800 هزار نفر در این روزهای ماه رمضان خون اهدا کنند.

طباطبایی گفت: پلاکت عمر سه روزه دارد و از طرفی یک قلم استراتژیک به شمار می‌رود؛ بنابراین ما از مردم عزیز دعوت می‌کنیم جهت اهدای خون مراجعه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۳۸۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان