//
کدخبر: ۲۶۰۶۶۶ //

توسعه آزمایش خونی جدید برای تشخیص آلزایمر

دانشمندان دانشگاه مک گیل کانادا در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه آزمایش خونی شده‌اند که می‌تواند با دقت بالا بیماری آلزایمر در افراد را تشخیص دهد.

توسعه آزمایش خونی جدید برای تشخیص آلزایمر
به گزارش فرتاک نیوز،

و به نقل از تک اکسپلوریست، یک مطالعه جدید با هدف تعیین اینکه آیا پروتئین p-tau۱۸۱ خون می‌تواند به عنوان نشانگر زیستی نشان دهنده بیماری آلزایمر و پیش بینی کاهش شناختی و آتروفی هیپوکامپ استفاده شود، انجام شده است.

دانشمندان دانشگاه مک گیل به همراه دانشمندان در سوئد آزمایش خون فوق العاده حساس برای بررسی p-tau۱۸۱ خون را تهیه و تأیید کردند.

دکتر "ثاریک پاسکوال" (Tharick Pascoal) متخصص اعصاب دانشگاه مک گیل گفت: این یک چالش بود زیرا این پروتئین‌ها به مقدار بسیار کمی در خون هستند. ما انتظار نداشتیم که نتایج یک آزمایش خون ساده بتواند بسیار مشابه نتایج آزمایش‌هایی مانند "پت" (PET ) یا مایع مغزی نخاعی باشد.

این آزمایش همچنین می‌تواند راه را برای توسعه درمان‌های بهتر که نه تنها باعث کاهش اختلال شناختی نمی‌شوند بلکه پیشرفت این بیماری را کند می‌کنند ، هموار کند.

دکتر پاسکوال گفت: این آزمایش همچنین به اندازه کافی حساس است تا بتواند بیماران مبتلا به آلزایمر را از بیماران مبتلا به سایر اختلالات عصبی از جمله زوال عقل گیجگاهی (frontotemporal dementia) تشخیص دهد. این روش می‌تواند به پزشکان در تشخیص آلزایمر در مراحل اولیه کمک کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۶۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان