//
کدخبر: ۲۵۹۱۰۹ //

راهکارهایی برای پیشگیری از شکستگی استخوان در روز‌های کرونایی

یک متخصص استخوان و مفاصل گفت: تحرک و تغذیه مناسب برای پیشگیری از شکستگی‌های استخوان در روز‌های کرونایی بسیار حائز اهمیت است.

راهکارهایی برای پیشگیری از شکستگی استخوان در روز‌های کرونایی
به گزارش فرتاک نیوز،

ذبیح الله حسن زاده جراح ارتوپد، متخصص استخوان و مفاصل گفت: در مورد کرونا علائم اسکلتی و عضلانی مانند خستگی، کوفتگی و درد عضله یک علامت شایع و زودرس محسوب نمی‌شود. اما می‌تواند بعد از علائم آشکار مانند تب، سرفه‌های خشک و تنگی نفس؛ درد‌های عضلانی مانند خستگی و کوفتگی هم ایجاد شود.

او در ادامه افزود: در مرحله اول باید بدانیم گروه‌ سنی سالمندان، بیشتر دچار شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان می‌شوند. توصیه می‌کنیم علاوه بر استفاده دارو‌های تجویز شده برای درمان پوکی استخوان، پیاده روی مختصر در منزل با استفاده از عصا و واکر را انجام دهند و همیشه در رختخواب نباشند؛ زیرا خطر شکستگی ناحیه‌های لگن، مچ دست، شانه و ستون فقرات افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین درد، بیقراری و درد‌های شبانه در ناحیه استخوان، می‌تواند در روزهای کرونایی به دلیل عدم استفاده از نور آفتاب، پیاده روی‌های روزانه و سوء تغذیه بیشتر نمود پیدا کند.

این متخصص استخوان و مفاصل بیان کرد: افزایش ایمنی بدن با آرامش روحی، پرهیز از استرس و دوری از نگرانی و توهمات، ورزش روزانه، تغذیه مناسب حاوی ویتامین‌های ضروری؛ می‌تواند از هر نوع شکستگی به خصوص در روز‌های کرونا جلوگیری کند. مصرف ویتامین‌های E، D، A در این ایام بسیار ضروری است و به طور غیر مستقیم می‌توانند تاثیر خوبی در افزایش ایمنی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشته باشند.

حسن زاده مطرح کرد: توصیه می‌کنیم می توان با تغذیه مناسب، تحرک مناسب، دارو‌های تکمیلی و ادامه دستورات پزشک از شکستگی‌های مختلف در این ایام جلوگیری کرد و درد‌های استخوانی را کاهش داد. بهترین وسیله کمکی برای سالمندان عصا و واکر است که می‌توانند ۳۰ الی ۷۰ درصد وزن آن‌ها را تحمل کنند؛ بنابراین استراحت و خوابیدن طولانی و پرهیز از مصرف مواد تغذیه‌ای مانند شیر، لبنیات و محصولات دریایی می‌تواند باعث آمادگی و در خطر قرار گرفتن شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان در این ایام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۱۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان