//
کدخبر: ۲۵۳۱۹۹ //

کرونا ویروس در کمین حیوانات

فرتاک نیوز، آیا حیوانات از بیماری کرونا ویروس در امان هستند؟ موضوعی که با گذشت زمان و آزمایش نیازمند تایید و یا رد این مساله است.

کرونا ویروس در کمین حیوانات

فاطمه دارستانی؛ دانشکده دامپزشکی در شهری به نام "لی یژ" گزارش یک نمونه گربه مبتلا به کرونا ویروس را ثبت کرده است.

صاحب این گربه خانگی یک هفته قبل از بروز علائم در گربه، خود علائم عفونت کرونا ویروس را بروز داده و تست او نیز مثبت شده است. علائم گربه مذکور اسهال،استفراغ،سختی تنفس بوده است. ویروس کرونا از مدفوع این گربه خانگی جداسازی شده است.

قبل از این گزارش دو سگ در هونگ کونگ باعث نگرانی جامعه شده بودند اما  در هیچ کدام از آن دو سگ علائمی ظاهر نشده بود.

علت مرگ سگ پامرانین ۱۷ ساله هونگ کونگی سن بالا،استرس قرنطینه و دوری از صاحب گزارش شده است.گرچه به علت عدم اجازه صاحب آن اتوپسی صورت نگرفت.

توجه داشته باشید مثبت بودن آزمایش دو سگ ذکر شده به معنای بیمار بودن آن ها نبوده است

اما امروز با وجود اولین حیوان که علاوه بر مثبت بودن تست علائم بیماری در آن بروز کرده است توجه بیشتر نسبت به این موضوع الزامی است.

تاکنون از شواهد پیداست که انسان باعث آلودگی این حیوانات شده است اما آیا این چرخه می تواند برعکس اتفاق بیافتد؟

با توجه به نوظهور بودن این نوع کرونا ویروس و وجود اطلاعات اندک در رابطه با آن، علم پزشکی و دامپزشکی با گذشت زمان و آزمایش نیازمند تایید و یا رد این مساله است.

اگر شما صاحب حیوان خانگی هستید به خاطر داشته باشید این حیوان در صورت عدم تماس با سطح و افراد آلوده به خودی خود هیچگاه آلوده نخواهد شد.درنتیجه از تماس حیوان با سایر افراد جلوگیری نمایید.حیوان خانگی خود را فقط در شرایط اضطرار به بیرون از منزل و یا مراکز دامپزشکی ببرید.اگر حیوان شما به اجبار زمان کوتاهی در طول روز را خارج از منزل سپری می کند قبل از تماس با سطح آن سطح را ضد عفونی کنید.

امروز بیش از پیش توصیه می شود که چنانچه هر گونه علائمی نظیر سرماخوردگی داشتید همان گونه که از تماس با سایر افراد خودداری می کنید؛از تماس با حیوان خانگی خود اجتناب کنید.

 

دانشجوی دکترای دامپزشکی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۱۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان