//
کدخبر: ۲۵۲۸۴ //

هشدار!/ نان بدون شناسنامه نخورید

یک کار‌شناس سازمان غذا و دارو، از مردم درخواست کرد تا از خرید نان‌های بدون شناسنامه در سوپرمارکت ها پرهیز کنند.

هشدار!/ نان بدون شناسنامه نخورید
به گزارش فرتاک نیوز،

زهره پوراحمد، کار‌شناس اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: از خرید نان‌های بدون شناسنامه در سوپرمارکت‌ها پرهیز شود که در این خصوص لازم است تمامی نان‌هایی که در سوپرمارکت ها و فروشگاه ها عرضه می شود دارای مجوزهای بهداشتی باشند.

وی افزود: در مواردی که محصول دارای مجوزهای بهداشتی از جمله پروانه ساخت از وزارت بهداشت و یا شناسه نظارت بهداشتی کارگاهی باشند و با توجه به اینکه در سازمان غذا و دارو ثبت شده اند و فرمولاسیون مشخصی نیز ارائه شده لذا امکان کنترل، پایش محصول و بازرسی توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو وجود دارد.

پوراحمد ادامه داد: نان‌هایی که بدون مجوزهای بهداشتی لازم تهیه و در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسند محل تهیه آنها مشخص نیست لذا بازرسی، پایش و کنترل محصول از سوی کارشناسان غذا و دارو به عمل نمی‌آید و در نتیجه احتمال وجود عوامل خطر زای میکروبی مثل کپک و مخمر و همچنین سایر عوامل خطرزا وجود دارد.

یک کار‌شناس سازمان غذا و دارو، خاطرنشان کرد: باید از خرید نان‌های بدون شناسنامه در سوپرمارکت ها پرهیز شود و در این خصوص لازم است تمامی نان‌هایی که در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها عرضه می‌شود دارای مجوزهای بهداشتی باشند./دانشجو

 

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان