//
کدخبر: ۲۵۱۹۵۶ //
وزیر بهداشت تاکید کرد؛

جامعه جهانی به تلاش های پزشکان ایرانی استناد خواهد کرد

وزیر بهداشت با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا، گفت: مجموعه تلاش‌ها در آینده نزدیک به عنوان مرجع قابل استناد برای جامعه جهانی مطرح خواهد شد.

جامعه جهانی به تلاش های پزشکان ایرانی استناد خواهد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید نمکی، در نخستین روز سال نو به صورت ویدئو کنفرانس، ضمن تبریک سال نو به کادر درمان و پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، از تلاش‌های بی شائبه آنان قدردانی کرد.

وزیر بهداشت افزود: ضعفی که در اوایل ورود ویروس احساس می‌کردید به زودی به طور کامل مرتفع خواهد شد و در آینده مجموعه این تلاش‌ها به یک فایل علمی و قابل ارائه به تمام مراجع جهانی تبدیل خواهد شد.

نمکی گفت: در ابتدا نه ما ویروس را می‌شناختیم؛ نه هیچ کجای دنیا از رفتار ویروس اطلاع داشتند و نه پروتکل درمانی خاص یا واکسنی برای آن تعریف شده بود.

وزیر بهداشت افزود: در همان ابتدای دریافت خبر ویروس به همکاران خود اطلاع دادم در صورت ورود آن به کشور ویروس همان کاری را خواهد کرد که در ووهان چین انجام داد و باید بدانیم این ویروسی جدید با قابلیت‌های جدید و با رفتارهای تهاجمی جدید است که باید پروتکل ملی برای آن تعریف کنیم.

نمکی با بیان اینکه بیشتر ناهماهنگی‌ها در ابتدای ورود ویروس به علت عدم شناخت آن بود، گفت: اکنون تیمی به عنوان هماهنگی در بخش‌های مختلف در حال فعالیت است و در حال جمع آوری تمام پروتکل‌ها از مراکز اصلی درمانی هستیم.

وزیر بهداشت افزود: اکنون کارهای بزرگی در حال انجام است و مجموعه تلاش‌های دانشمندان و پزشکان ایرانی در آینده نزدیک به عنوان مرجع قابل استناد برای جامعه جهانی مطرح خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۹۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان