//
کدخبر: ۲۵۰۹۶۱ //

یکی از بهترین راه های تشخیص کرونا

عضو هیئت علمی انستیتو پاستور گفت: تاخیر در اعلام نتایج تست کرونای افراد مشکوک، ممکن است، باعث ابتلای سایر افراد شود.

یکی از بهترین راه های تشخیص کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

«احمدرضا بهره‌مند» عضو هیئت علمی انستیتو پاستور درباره تاخیر در پاسخ تست از افراد مشکوک به کرونا گفت: نتایج تست‌های کرونا که از افراد مشکوک گرفته می‌شود، ۳ الی ۴ روز زمان می‌برد تا اعلام شود. البته نتایج به بیمار اعلام نمی‌شود و در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و این در حالی است که این فرد در این مدت با خانواده، همکاران و دیگر افراد نیز سر و کار دارد و ممکن است، باعث ابتلای سایر افراد نیز شود.

وی ادمه داد: موضوع دیگری که وجود دارد این است که گفته می‌شود، درصدی از پاسخ تست‌های برخی افراد بیمار که دارای علائم کرونا هستند و پزشک نیز این علائم را برای بیماری کرونا تشخیص داده است، منفی است؛ یعنی  با وجود اینکه بیمار علائم بیماری کرونا را دارد و پزشک نیز تشخیص داده است، اما پاسخ تست کرونای بیمار مبتلا منفی است و معلوم نیست این مشکل از کجا نشات می‌گیرد و مشخص نیست که آیا این مشکل از نمونه گیری، روش تست یا چیز دیگری است.

عضو هیئت علمی انستیتو پاستور در پاسخ به این سوال که آیا به اندازه کافی کیت تشخیص کرونا در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: اطلاعی در این خصوص ندارم و بر مبنای آن چیزی که در اخبار شنیده‌ام، یک بار ۱۰۰ هزار کیت وارد شده بود و در دفعه بعد نیز تعداد دیگری کیت وارد کشور شد، این موضوع را باید از دفتر بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت پیگیری کنید. البته با توجه به اینکه با شدت بیماری در کشور مواجه هستیم، احتمال دارد، سازمان بهداشت جهانی کیت‌های بیشتری را در اختیار ما قرار دهد.

بهره‌مند همچنین درباره تشخیص بیماری از طریق اسکن ریه گفت: اسکن ریه کاملا نشان می‌دهد که ریه درگیر این بیماری است یا نه. اسکن ریه یکی از بهترین راه‌های تشخیص کرونا است.

عضو هیئت علمی انستیتو پاستور در بخش دیگری از صحبت هایش درباره فعالیت آزمایشگاه‌های خصوصی در تشخیص کرونا تصریح کرد: با وجود اینکه اعلام شد که تست کرونا برای افراد رایگان است، اما می‌بینیم که در همین دو الی سه هفته چند آزمایشگاه خصوصی هستند که تست کرونا از مردم می‌گیرند و حتی در منزل آنها حاضر می‌شوند و بابت انجام تست نیز هزینه‌های گزافی دریافت می‌کنند و سوال این جاست که در طی این مدت برخی آزمایشگاه‌های خصوصی کیت‌های تشخیصی را از کجا آورده‌اند؟

بهره‌مند تاکید کرد: تاسف‌بار است، زمانی که مردم در حال مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا هستند، عده‌ای بخواهند این موضوع را راهی برای کسب درآمد در نظر بگیرند.

او همچنین با اشاره به ادعاهای مطرح شده در خصوص تولید داروی کرونا در حالی که هیچ کشوری حتی کانادا و آمریکا نیز نتوانسته‌اند، به این سرعت داروی این بیماری را تولید کنند، تصریح کرد: تاکنون داروی کرونا تولید نشده و این در حالی است که در حال حاضر عده‌ای معتقدند که داروی کرونا را ساخته‌اند و در حال کلینیکال تریال هستند و می‌گویند به زودی وارد بازار می‌شود!

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۹۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان