//
کدخبر: ۲۴۷۲۸۲ //

آزمایشگاه تشخیص کرونا در اصفهان راه‌اندازی شد

سخنگوی ستاد واکنش سریع مبارزه با کرونا اصفهان گفت: در استان اصفهان تا به امروز به جز کاشان و آران و بیدگل، ۲۳ مورد مثبت و قطعی ابتلا به بیماری کرونا داشته‌ایم که ۲۱ مورد در داخل استان اصفهان از آن‌ها نمونه گیری شده است.

 آزمایشگاه تشخیص کرونا در اصفهان راه‌اندازی شد

به گزارش فرتاک نیوز؛ آرش نجیمی عصر امروز در نشست خبری بیماری کرونا در دانشگاه اصفهان به خدمات صورت گرفته در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: آزمایشگاه تشخیص کرونا در اصفهان راه‌اندازی شده است و با تعداد قابل توجهی از کیت تشخیص در حال فعالیت است.

وی به اقدامات صورت گرفته در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اشاره و بیان کرد: تأمین مواد شوینده، ضدعفونی کننده و حفاظت فردی برای مراکز جامعه سلامت، برگزاری جلسات هماهنگی برای تأمین ماسک با اصناف تولید کننده پوشاک، نشست با ارگان‌ها و حوزه‌های مختلف جهت اطلاع‌رسانی این بیماری، نصب بنرها و پوسترهای آموزشی در اتوبوس‌ها و قطار شهری، اطلاع‌رسانی به ارگان‌های دولتی برای لغو تجمعات غیر ضروری و نظارت بر ناوگان‌های حمل و نقل شهری از اقداماتی است که معاونت بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جهت پیشگیری از بیماری کرونا صورت داده است.

سخنگوی ستاد واکنش سریع مبارزه با کرونا اصفهان درباره آمار مبتلایان به این بیماری در اصفهان بیان کرد: در  استان اصفهان تا به امروز به جز کاشان و آران و بیدگل، 23 مورد مثبت و قطعی ابتلا به بیماری کرونا داشته‌ایم که 21 مورد در داخل استان اصفهان از آن‌ها نمونه‌گیری شده است. 11 بیمار مربوط به شهر اصفهان و بقیه موارد مربوط به شهرستان‌های خمینی‌شهر، مبارکه، فلاورجان، نطنز، گلپایگان، خوانسار، لنجان و نجف‌آباد است.

وی ادامه داد: از 21 مورد نمونه‌گیری شده در اصفهان 2 مورد مرخص شده‌اند و 17 مورد نیز بستری هستند و 2 مورد نیز متأسفانه فوت شده‌اند  که 7 مورد  در آزمایشگاه اصفهان بررسی و تخشیص  داده شده است. در حال حرکت به سمت پیک بیماری هستیم و ماندگاری بیماری در این پیک قطعی نیست اما روند بیماری روبه افزایش است که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده روند کاهشی را دنبال کنیم.

نجیمی بیان کرد: در آرامستان‌ها دستور‌العملی برای به خاک سپردن موارد فوتی بیماری کرونا صادر شده است و مسئولان آرامستان‌ها موظف هستند این دستورالعمل را رعایت کنند. در روزهای گذشته یک مورد فوتی جدید بر اثر تصادف داشته‌ایم، که آزمایش کرونا این فرد مثبت اعلام شد اما علت مرگ وی تصادف بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ساعات کار اداری بر عهده استانداران گذاشته شده است و برای هتل‌ها نیز هنوز دستورالعملی صادر نشده است، اما بهترین راه مقابله با این بیماری عدم ارتباطات و مسافرت‌های غیر ضروری است.

سخنگوی ستاد واکنش سریع مبارزه با کرونا اصفهان به راه‌اندازی سامانه تلفنی برای پاسخ به همشهریان عزیز اصفهانی گفت: سامانه 3113 آماده اطلاع‌رسانی درباره بیماری کرونا و پاسخ به همشهریان عزیر در نظر گرفته شده است که روز به روز بر تعداد تماس‌ها در این سامانه افزوده می‌شود.

وی گفت: برای ورود و خروجی شهرها نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است اما توصیه می‌کنیم جابجایی‌ها  و سفرهای غیرضروری کاهش پیدا کند و در خواست ما از همشهریان عزیز این است که حتی‌الامکان در منازل خود بمانند.

نجیمی درباره بیماری‌های عفونی و تنفسی نیز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در اصفهان حدود 500 مورد به علت ابتلا به عفونت خاص تنفسی بستری شده‌اند که تست کرونا نیز از این افراد گرفته شده است. همچنین تعدادی از این افراد نیز به علت بیماری آنفلوآنزا بستری شده‌اند  که از این تعداد 231 مورد ترخیص شده‌اند. نکته مهم در بیماری کرونا این است که بسیاری از علائم این بیماری به صورت خفیف در افراد ظاهر می شود.

وی در پایان با اشاره به این‌که یک نفر از کادر بیمارستان غرضی نیز به این بیماری مبتلا شده است، گفت: بیمارستان‌های خورشید و عیس بن مریم آماده پذیرش بیماران کرونایی در شهر اصفهان هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۷۲۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان