//
کدخبر: ۲۳۱۹۳۱ //

ارتباط "بیماری نورون حرکتی" با کلسترول

نتایج یک تحقیق پزشکی نشان می‌دهد "بیماری نورون حرکتی" (MND) با کلسترول مرتبط است.


ارتباط "بیماری نورون حرکتی" با کلسترول
به گزارش فرتاک نیوز،

محققان انگلیسی در بررسی‌های خود به دلیل احتمالی نوعی اختلال عصب‌شناختی موسوم به بیماری نورون حرکتی پی بردند.

محققان به شواهدی دست پیدا کردند که نشان می‌دهد بیماری نورون حرکتی با عدم تعادل کلسترول و دیگر چربی‌ها در سلول‌ها مرتبط است. این یافته‌ها می‌تواند به تشخیص دقیق‌ترِ این عارضه و شیوه‌های درمانی جدید منجر شود.

بیماری نورون حرکتی یک گروه از بیماری‌هاست و آندسته از سلول‌های عصبی در مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار می‌دهد که به عضلات دستور می‌دهند چه کاری انجام دهند. این بیماری در نهایت موجب می‌شود فرد قادر به حرکت کردن، صحبت کردن، بلعیدن و در آخر نفس کشیدن نباشد. درمانی برای این بیماری وجود ندارد و علت دقیق بروز آن نیز مشخص نیست.

محققان انگلیسی در بررسی‌های خود دریافتند ۱۳ ژن وجود دارند که در صورت تغییر کردن موجب بیماری نورون حرکتی می‌شوند. این ژن‌ها به طور مستقیم در پردازش کلسترول نقش دارند.

به گفته محققان تئوری مطرح شده به پیش‌بینی مرحله و شدت بیماری در بیماران و کنترل تاثیرات بالقوه داروهای جدید کمک می‌کند.

یکی از محققان این مطالعه گفت: از سال‌ها قبل می‌دانستیم تعداد قابل توجهی از ژن‌ها در بیماری نورون حرکتی نقش دارند اما تاکنون مشخص نبود آیا مجرای نهفته‌ای که آن‌ها را به هم مرتبط می‌کند، وجود دارد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، به گفته محققان انگلیسی در حال حاضر مشخص نیست آیا عدم تعادل مشاهده شده کلسترول عامل بیماری نورون حرکتی است یا پیامد این بیماری به حساب می‌آید و لازم است تحقیقات بیشتری در این رابطه انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان