//
کدخبر: ۲۳۱۰۳۷ //

زکام غیرآلرژیک چگونه درمان می‌شود؟

زکام غیرآلرژیک نوعی بیماری است که تشابه زیادی با بیماری همچون تب یونجه دارد. نکته قابل توجه در ارتباط با این بیماری این است که رعایت نکات ساده‌ای به‌راحتی می‌تواند از بروز آن پیشگیری کند.

زکام غیرآلرژیک چگونه درمان می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 زکام غیرآلرژیک بیماری است که شامل عطسه‌های مزمن و آبریزش بینی بدون علت ظاهری است. این بیماری شباهت زیادی به موارد مشابهی همچون تب یونجه دارد.

علت زکام چیست؟

زکام می‌تواند هم بر کودکان و هم بزرگسالان تأثیر بگذارد ولی بیشتر شیوع این بیماری پس از سن ۲۰ سالگی رواج دارد.

محرک‌های این بیماری می‌تواند عوامل مختلفی همچون رایحه‌ای خاص، تغییرات آب و هوا، برخی از داروها، غذاها و یا شرایط وخیم در سلامت افراد باشد.

زکام چه علائمی دارد؟

اگر شما به زکام غیرآلرژیک مبتلا هستید احتمالاً نشانه‌های آن دائمی است و هر سال تکرار می‌شوند. برخی از این علائم عبارتند از: گرفتگی بینی، آبریزش بینی، عطسه، خلط گلو و سرفه.

بعضاً پزشکان برای تشخیص غیرآلرژیک بودن این بیماری آزمایش‌هایی همچون آزمایش خون و یا پوست را تجویز می‌کنند.

زکام را چگونه درمان کنیم؟

در صورتی‌که زکام شما آزاردهنده نباشد درمان‌های خانگی کفایت می‌کند، در غیر این‌صورت پزشکان برای درمان داروهایی همچون شستشوی بینی با محلول‌های نمکی (سالین)، اسپری کورتیکواستروئید (در صورتی‌که داروهای ضد آبریزش همچون آنتی هیستامین مؤثر نباشد از این دارو استفاده می‌شود) و اسپری بینی آنتی هیستامین را تجویز می‌کنند.

به جز داروهایی که معمولاً توسط پزشکان تجویز می‌شود انجام اقداماتی خود می‌تواند نسبت به پیشگیری‌ از این بیماری مؤثر باشد که برخی از این موارد عبارتند از: شستن بینی با محلول آب و نمک، مرطوب نگه‌داشتن محیط اطراف، حمام آب گرم، نوشیدن فراوان مایعات از جمله آب، آب میوه و نوشیدنی‌های بدون کافئین.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۰۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان