//
کدخبر: ۲۲۹۰۶۵ //

بهترین زمان زدن واکسن آنفلوآنزا

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا، زمانی است که هنوز این ویروس در جامعه منتشر نشده است، یعنی می توان گفت که ماه های مهر و آبان، زمان تقریبا مناسب تری برای تزریق واکسن آنفلوآنزا است.

بهترین زمان زدن واکسن آنفلوآنزا
به گزارش فرتاک نیوز،

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا، زمانی است که هنوز این ویروس در جامعه منتشر نشده است، یعنی می توان گفت که ماه های مهر و آبان، زمان تقریبا مناسب تری برای تزریق واکسن آنفلوآنزا است، اما این حرف اصلا به این معنی نیست که در ماه های دیگر نباید این واکسن تزریق شود. البته این زمان ها کاملا تقریبی است، در واقع علمی ترین حرف این است که بگوییم بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا قبل از شیوع این ویروس است. پس از تزریق واکسن نیز تقریبا حدود دو هفته طول می کشد که ایمنی در برابر ویروس آنفلوآنزا ایجاد شود

بیمارانی که مشکلات زمینه ای دارند یا افرادی که با کاهش سطح ایمنی بدن مواجهند، در هر فصلی باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، برای این افراد نباید زمان را از دست داد. این تصور هم که با تزریق واکسن آنفلوآنزا، دیگر فرد به بیماری سرماخوردگی مبتلا نمی شود، استدلالی کاملا غیرعلمی است، زیرا این واکسن فقط برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۰۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان