//
کدخبر: ۲۲۵۰۹۷ //

علت احتمالی مرگ ناشی از مصرف سیگار الکترونیکی

تعداد افرادی که در آمریکا به خاطر استفاده از سیگار الکترونیکی جان خود را از دست داده‌اند در ماه‌های گذشته رو به افزایش بوده است.

علت احتمالی مرگ ناشی از مصرف سیگار الکترونیکی
به گزارش فرتاک نیوز،

اکنون متخصصان آمریکایی از نقش یک ماده روغنی افزودنی به این سیگارها در مرگ و میرهای اخیر خبر داده‌اند.

بر اساس تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از امراض، از زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت آمریکا، یک ماده روغنی مشتق از ویتامین E می‌تواند یکی از عوامل احتمالی مرگ و میر به خاطر استفاده از سیگارهای الکترونیکی در ایالات متحده باشد.

این نهاد آمریکایی به تازگی اعلام کرده است: این نخستین باری است که ما یک ماده شیمیایی نگران‌کننده احتمالی را در آزمایش‌های گرفته‌شده از بیماران مبتلا به این امراض ریوی کشف کرده‌ایم.

طبق گزارش این نهاد آمریکایی، در جریان بررسی و آزمایش مایعات ریه ۲۹ بیمار از ۱۰ ایالت، این ماده روغنی که یک استات ویتامین E است، در تمامی آزمایش‌ها پیدا شد.

ویتامین E در محصولات غذایی مختلفی همچون انواع روغن‌ها و دانه‌های روغنی وجود دارد، اما تنفس و ورود آن به ریه می‌تواند به خاطر ساختار مولکولی‌اش خطرناک باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده در عین حال ضمن تأکید بر لزوم تحقیقات بیشتر در این خصوص، تأثیر دیگر مواد شیمیایی در به وجود آمدن بیماری‌های ریوی به خاطر استفاده از سیگار الکترونیکی را منتفی ندانسته است.

پیش‌تر نیز شواهدی دیده شده بود که حکایت از نقش‌ محصولات تی‌اچ‌سی (تتراهیدروکانابینول) در بروز این بیماری‌ها داشت. تی‌اچ‌سی در شاه‌دانه (کانابیس) وجود دارد و نقش اصلی را در تأثیر نشئه‌آور این مخدر ایفا می‌کند.

بنابر گزارش دویچه‌وله، تاکنون ۳۹ نفر در آمریکا در پی استفاده از سیگارهای الکترونیکی جان خود را از دست داده و بیش از ۲۰۰۰ نفر مبتلا به بیماری‌های ریوی شده‌اند.

اما در اروپا چنین روندی از افزایش بیماران ریوی مشاهده نشده و کماکان به نظر می‌رسد که تا امروز عوارض ناشی از استفاده از سیگارهای الکترونیکی محدود به آمریکای شمالی باشد. از جمله در آلمان در قیاس با آمریکا قواعد سختگیرانه‌تری برای ترکیب مواد به کار رفته در سیگارهای الکترونیکی اعمال می‌شود.

دولت آمریکا نیز در این رابطه اعلام کرده که می‌خواهد حداقل سن مجاز برای استفاده از سیگار الکترونیکی را از ۱۸ سال به ۲۱ سال افزایش دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۰۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان