//
کدخبر: ۲۲۴۹۳۱ //

کمبود ذخایر خون در بسیاری از کشورها

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده‌ است: برای تامین ذخایر خون در هر کشور به وجود ۱۰ تا ۲۰ اهدا کننده‌ی خون به ازای هر ۱۰۰۰ نفر نیاز است.

کمبود ذخایر خون در بسیاری از کشورها
به گزارش فرتاک نیوز،

نتایج بررسی که به تازگی انجام گرفته نشان می‌دهد در سطح جهان بسیاری از کشورها برای رفع نیازهای خود از ذخایر خونی کافی برخوردار نیستند.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در هر کشور وجود ۱۰ تا ۲۰ اهدا کننده خون نیاز است تا ذخایر خونی به میزان کافی تامین شود. انتقال خون به حفظ جان انسان‌ها کمک می‌کند و بهبود سلامتی را به همراه دارد. همچنین لازم است که تامین ذخایر خونی سالم و ایمن، بخش حیاتی در نظام سلامتِ هر کشوری تلقی شود.

این درحالیست که بررسی‌ ذخایر خونی و تقاضا برای انتقال خون در ۱۹۵ کشور جهان نشان داده است در ۱۱۹ مورد از آن‌ها ذخایر خونی کافی برای تامین نیاز جمعیت کشور وجود ندارد.

یکی از محققان این مطالعه از بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن گفت: با بهبود دسترسی‌ها به خدمات مراقبتی در کشورهایی با میزان درآمد پایین و متوسط، تقاضا برای دریافت خون اهدایی بیشتر می‌شود و بدون حمایت‌های قانونی، مالی و ساختاری شکاف موجود بین ذخایر خونی در جهان و تقاضای آن عمیق‌تر خواهد شد.  

این اولین مطالعه‌ای است که به ارزیابی شکاف بین ذخایر و تقاضای خون اهدایی در جهان بر اساس نیازهای پزشکی هر کشوری پرداخته‌ است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این بررسی آمده‌ است: مجموع ذخایر خونی در جهان حدود ۲۷۲ میلیون واحد ارزیابی شده‌ است. هرچند مجموع تقاضای جهانی در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۰۳ میلیون واحد بوده که با کمبود ۳۰ میلیون واحدی مواجه بوده‌ایم. همچنین در بسیاری از کشورهای پردرآمد، ذخایر خونی موجود پاسخگوی میزان تقاضاست اما در بسیاری از کشورهای کم‌درآمد این کمبود وجود دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان