//
کدخبر: ۲۲۴۸۵۷ //

صفر تا صد چرایی تعویض مفصل

رئیس انجمن فیزیوتراپی به تشریح چرایی تعویض مفصل و تبعات آن اشاره کرد و گفت: تغییر سبک زندگی لازمه کاهش آمار روز افزون جراحی‌های تعویض مفصل است.

صفر تا صد چرایی تعویض مفصل
به گزارش فرتاک نیوز،

اسماعیل ابراهیمی رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور با تاکید بر ضرورت تغییر سبک زندگی با هدف داشتن مفاصل سالم، گفت: کم تحرکی یا فقدان تحرک از عواملی است که به ضعف مفاصل و در نتیجه تعویض آن منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه اضافه وزن نیز از مواردی است که برای مفصل مشکل ایجاد می‌کند، افزود: آرتروز نتیجه کاهش فقر حرکتی یا حتی تحرک زیاد می‌تواند عملکرد فرد را مختل کند از این رو باید برای جلوگیری از آرتروز زودرس حرکت‌های مناسبی را در برنامه روزانه خود بگنجاند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور با تاکید بر اینکه تحمیل بار اضافه به مفاصل اندام تحتانی می‌تواند خطراتی برای آن‌ها داشته باشد، تصریح کرد: در نتیجه آرتروز سایش مفصلی رخ می‌دهد که آغاز درد‌های فرد خواهد بود از این رو باید قبل از رسیدن به این مرحله پیشگیری لازم صورت بگیرد.

غالب سالمندان مشکلات مفاصل دارند

ابراهیمی با بیان اینکه بسیاری از سالمندان مفاصل پیچ خورده به سمت داخل دارند، گفت: تغییر شکل مفاصل زانو حتی ران و ستون فقرات را نیز درگیر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تعویض مفصل در کشور ما افزایش یافته است، افزود: با توجه به سختی این نوع عمل و مراقبت‌های پس از آن باید سن این انجام نوع عمل را در کشور افزایش دهیم همان طور که در آمریکا میانگین سن این عمل به ۷۰ سال رسیده و حتی این هم در مسیر کاهش قرار گرفته است.

راهکار‌هایی برای پیشگیری از تعویض مفصل باید پیگیری شود

ابراهیمی با بیان اینکه راهکار‌های پیشگیری از تعویض مفصل باید پیگیری شود، تصریح کرد: هزینه‌های این نوع عمل نیز با توجه به وارداتی بودن مفصل‌ها بسیار بالا است و با توجه به اینکه مراقبت‌ها پس از عمل بسیار باید مدنظر باشد لازم است بیش از پیش به مفصل‌ها اهمیت داده شود تا نیازی به چنین عملی احساس نشود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی با تاکید بر اینکه لازم است خانواده‌های ایرانی یک فیزیوتراپ خانوادگی داشته باشند تا در صورت لزوم مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از بیماری‌های مفاصل را گوشزد کند، گفت: مراقبت از مفاصل برای کمتر شدن جراحی‌های تعویض مفاصل می‌تواند به کاهش بسیاری از هزینه‌ها و همچنین مشکلات فردی ناشی از آن منجر شود.

وی با بیان اینکه مفصل‌های مورد استفاده در جراحی‌ها عمدتا وارداتی است، افزود: با توجه به هزینه‌های بالا در این حوزه و همچنین مشکلات بسیار ناشی از آن باید سبک زندگی تغییر کند تا آمار این نوع جراحی‌ها در کشور کاهش یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان