//
کدخبر: ۲۲۱۹۳۵ //
رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد؛

ضرورت بررسی موانع ایجاد دکترای حرفه فیزیوتراپی در کشور

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دیدار با هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران بر مساعدت سازمان نظام پزشکی به منظور رفع مشکلات حرفه فیزیوتراپی تاکید کرد.

ضرورت بررسی موانع ایجاد دکترای حرفه فیزیوتراپی در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران در جلسه ای با محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی به بیان پاره ای از مشکلات فیزیوتراپیست ها پرداختند.

عدم اجرای شرح وظایف مقطع پایه رشته فیزیوتراپی به رغم مصوبه آن، بازنگری ضرایب رشته فیزیوتراپی، پذیرش فراگیر از مقطع کارشناسی و ارشد به دکترای حرفه ای ، لزوم تعیین مرزبندی بین رشته ای مبتنی بر استانداردهای جهانی و ضوابط علمی و حرفه ای، مشارکت و حمایت سازمان نظام پزشکی در برگزاری کنگره ها و سمینارها و همچنین تشکیل معاونت امور توانبخشی در چارت تشکیلاتی وزارت بهداشت و همچنین مشارکت و حمایت نظام پزشکی از رشته فیزیوتراپی در چالش های صنفی حرفه ای با سازمان های بیمه گر از اهم مشکلات و معضلات مطرح شده از سوی هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران بود.

محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی پس از استماع معضلات و مشکلات این رشته با اشاره به اینکه باید جهت حل مشکلات ابتدا موانع را شناخته و در همان مسیر به رفع آنها بپردازیم، گفت: در امر ارتقاء سطح پایه آموزش رشته فیزیوتراپی به دکترای حرفه ای، بررسی موانع موجود در اجرا از ضروریات موضوع است.

وی افزود: باید مقدمات تنظیم تفاهم نامه سازمان نظام پزشکی با انجمن فیزیوتراپی نیز با تاکید بر همکاری در موضوع آموزش همگانی فراهم شود.

ظفرقندی ادامه داد: انجمن فیزیوتراپی موضوع افزایش نمایندگان لیسانسیه های پروانه دار در شورای عالی نظام پزشکی را با مساعدت این سازمان پیگیری کرده و تعارضات بین رشته ای را با ارائه مستندات قوی در کمیسیون تعیین حدود و صلاحیت حرفه ای مطرح نماید.

وی افزود: در جهت تامین عدالت باید تلاش ها در این جهت باشد تا کتاب تعیین ارزش نسبی خدمات سلامت بدون تغییر اعمال شود و همگان نیز بر این امر تمکین کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه نظام پزشکی در راستای عدم دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و درمانی از طریق وزارت بهداشت و معاونت درمان وزارتخانه پیگیری های لازم را انجام می دهد، تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی بر رعایت حقوق شهروندی اعضا بویژه در امر حق انتخاب شدن و انتخاب کردن در تشکل های صنفی تاکید دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۱۹۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان