//
کدخبر: ۲۱۳۰۳۷ //

دردی که به سراغ دانش آموزان می آید

حمل انبوهی از وسایل مانند کتاب و دفتر، تبلت و خوراکی در کوله پشتی دانش آموزان می تواند برای آنها بیش از حد سنگین باشد.

دردی که به سراغ دانش آموزان می آید
به گزارش فرتاک نیوز،

در آستانه سال تحصیلی جدید، متخصصان آکادمی جراحی های استخوان (AAOS) آمریکا نکاتی را برای حمل درست کوله پشتی به والدین توصیه کرده اند.متخصصان این آکادمی می گویند: کوله پشتی بیش از حد سنگین که به صورت نادرست حمل شود می تواند باعث درد کمر، گردن و شانه کودکان شود.

بنابر اعلام کمیسیون امنیت مصرف کننده، در سال  ۲۱۰۸ در آمریکا تقریبا ۵۱ هزار نفر با صدمات ناشی از حمل نادرست کوله پشتی، به مراکز اورژانس، مطب پزشکان و کلینیک ها مراجعه کرده اند.

دکتر «افشین رازی» جراح ستون فقرات و سخنگوی آکادمی جراحی های استخوان آمریکا گفت: درد کمر ناشی از استفاده نادرست از کوله پشتی و سنگینی بیش از حد آن، عارضه ­ای شایع است.  برای کاستن از آسیب ها و درد کمر، کودک خود را تشویق کنید که بار کمتری در کوله پشتی خود همراه ببرد و از هر دو بند آن برای تقسیم وزن روی شانه های خود استفاده کند.

وی افزود: وضعیت مطلوب این است که کودکان سالم با وزن عادی نباید بیشتر از ۱۰ تا ۲۰ درصد از وزن بدن خود در کوله پشتی بار حمل کنند.

سخنگوی ایرانی آکادمی جراحی های استخوان آمریکا خاطرنشان کرد: همیشه کودکان را وادار کنید از هر دو بند کوله پشتی برای حمل وسایلشان استفاده کنند تا وزن آن در کمر او به طور برابر تقسیم شود. همچنین بند کوله پشتی را محکم کنید تا بار آن به کمر نزدیک تر شود. قسمت انتهایی کوله پشتی باید تا حد کمر باشد و پایین تر از آن نباشد.

کودکان باید تنها چیزهایی را حمل کنند که برای آن روز خود در مدرسه لازم دارند و وسایل سنگین تر باید در قسمت پایین کوله پشتی و به سمت وسط کمر گذاشته شود. اگر می بینید که کودک شما تقلا می کند که کوله پشتی را روی دوش خود بگذارد یا آن را به خاطر سنگینی از روی شانه بردارد،اگر تعدادی از کتاب هایش را با دست حمل کند،بهتر است.

این جراح ستون فقرات تاکیدکرد: علاوه بر این ممکن است صحبت کردن با مسئولان مدرسه برای سبک تر کردن بار کتاب هایی که دانش آموزان باید در کوله پشتی خود  به مدرسه ببرند، لازم باشد. شریک کردن دیگر والدین در این اقدام، می­تواند مسئولان مدرسه را قانع کند که تغییراتی به وجود بیاورند و نکته آخر اینکه در هنگام بلند کردن کوله پشتی روی زانو خم شوید.

با این وجود باز هم ممکن است مشکلات کمر و گردن در کودکان بروز کند و والدین باید کودکان را تشویق کنند که هر گونه علامت کرختی، مورمور یا بی قراری در دست ها و پاها که ممکن است نشانه نامناسب بودن کوله پشتی یا سنگینی بیش از حد آن باشد را اطلاع دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۰۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان