//
کدخبر: ۲۰۵۵۹۹ //

از زدن عطر و ادکلن روی پوست خودداری کنید!

عطر و ادکلن و عمدتا ترکیبات معطر به لحاظ دارا بودن مواد پاک کننده شدید و اسیدی بودن منجر به خشکی پوست می شوند بنابراین توصیه می شود افراد این مواد را به لباس خود بزنند.

از زدن عطر و ادکلن روی پوست خودداری کنید!
به گزارش فرتاک نیوز،

یک متخصص پوست توصیه کرد: استفاده از عطر و ادکلن بر روی پوست، خشکی پوست را تشدید می کند.

دکتر محمدتقی نوربالا اظهار داشت: افرادی که دارای پوست خشک هستند از صابون های مرطوب و گلیسیرینه استفاده کنند چرا این مواد چربی پوست را کمتر کاهش می دهد. و یا اینکه از صابون مخصوص کودکان که اسید کمتری دارد می توانند بهره ببرند.

وی با بیان این مطلب شستشوی زیاد پوست نیز می تواند منجر به خشکی پوست شود افزود: به جزء مورد اخیر عوامل محیطی همچون، باد، آب و آفتاب نیز می تواند باعث خشکی پوست شود.

نوربالا با تاکید بر پوشیدن لباس آستین بلندجهت پیشگیری از بروز خشکی پوست توصیه کرد: لباس های نخی بهترین پوشش برای پوست های خشک می باشد چرا که لباس گرم و پشمی باعث تحریک پوست و در نهایت باعث افزایش خشکی و احساس ناراحتی بیشتر در پوست فرد می گردد.

این متخصص پوست تاکیدکرد: مبتلایان به خشکی پوست از خاراندن پوستشان بپرهیزنند چرا که خاراندن پوست موجب نازک تر شدن پوست می شود و ناراحتی فرد را افزایش می دهد.

نوربالا همچنین با اشاره به این مطلب که رطوبت محیط نیز در میزان خشکی پوست تاثیرگذار است توصیه کرد: مناطق با آب و هوای خشک و در مکان هایی سربسته که دارای رطوبت کم هستند توصیه می شود  رطوبت محیط را با دستگاههای بخور افزایش دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان این مطلب که مواد معطر مثل عطر و ادکلن نیز در خشکی پوست موثرند تصریح کرد: عطر و ادکلن و عمدتا ترکیبات معطر به لحاظ دارا بودن مواد پاک کننده شدید و اسیدی بودن منجر به خشکی پوست می شوند بنابراین توصیه می شود افراد این مواد را به لباس خود بزنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۵۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان