//
کدخبر: ۲۰۴۰۱۷ //
معاون وزیر بهداشت:

پیش شرط ثبت نام دانش آموزان در پایه ششم، نداشتن دندان پوسیده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون پیش شرط ثبت‌نام دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی در مدارس، عاری شدن از پوسیدگی دندان است.

پیش شرط ثبت نام دانش آموزان در پایه ششم، نداشتن دندان پوسیده است
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا رئیسی در کارگاه مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این دانش آموزان پیش از ثبت نام باید با مراجعه به واحدهای بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت در سراسر کشور ابتدا پوسیدگی دندان‌های خود را مداوا کنند بعد مجوز ثبت نام بگیرند.

وی یادآور شد: مرحله اول طرح «مدارس عاری از پوسیدگی دندان» تا آخر سال ۹۸ پایان می یابد و پیش بینی می کنیم وضعیت کشور در شاخص پوسیدگی دندان، پس از پنج سال به نقطه مطلوبی برسد.

 معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: طرح «مدارس عاری از پوسیدگی دندان» از سال ۹۷ شروع شد و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز پایه ششم تحصیلی را تحت پوشش قرار داد و با اجرای آن تاکنون ۷۰۰ هزار دانش آموز پایه ششم عاری از پوسیدگی دندان شده‌اند.

وی افزود: سه هزار و ۲۰۰ واحد دندانپزشکی به صورت رایگان این تعداد دانش آموز را معاینه و دندان‌های پوسیده آنها را مداوا کردند. با اجرای این طرح پیش بینی می کنیم دانش آموزان مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم و نهم دبیرستان‌های کشور بعد از سه سال همه عاری از پوسیدگی دندان شوند.

رئیسی تاکید کرد: گروه سنی ششم ابتدایی از گروه های هدف و مهم ترین رده سنی برای آموزش پذیری بهداشت دهان و دندان است.

کارگاه مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در دانشگاه علوم پزشکی تهران که از دیروز (دوشنبه هفتم مرداد) آغاز به کار کرده به مدت ۶ روز ادامه دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۰۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان