//
کدخبر: ۲۰۰۸۷۱ //

علل تغییر رنگ دندان ها+ راه درمان

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می تواند بر رنگ دندان تأثیر مثبت بگذارد ولی با صرف‌نظر از اینکه عوامل دیگری نیز هستند که علی رغم رعایت مسواک، باز موجب تغییر رنگ دندان می گردند.

 علل تغییر رنگ دندان ها+ راه درمان
به گزارش فرتاک نیوز،

 تغییر رنگ دندان یکی از مواردی است که موجب پریشان خاطری شده و افراد به دنبال حل این مشکل به صورتی که به دندان و لثه آسیبی نرسد هستند. داشتن دندان های سفید و زیبا به انسان اعتماد به نفس داده و دغدغه انسان برای حضور در اجتماع کم می کند. تغییر رنگ زمانی اتفاق می افتد که رنگ سفید یا عاجی سفید و در کل رنگ سفید دندان تغییر کند و ممکن است علت خارجی مثل استفاده از دارو یا غذای خاصی داشته باشد یا به علت درونی و داخلی مثل پوسیدگی باشد.

امروزه تغییر رنگ دندان یکی از معماهای حل شده توسط علم دندان پزشکی است، ولی اینکه چگونه و چطور از دندان هایمان مراقبت کنیم و از تغییر رنگ آن ها جلوگیری کنیم، موضوعیست که لازم است هر فردی برای داشتن دندان سفید و زیبا آن را بداند.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می تواند بر رنگ دندان تأثیر مثبت بگذارد ولی با صرف‌نظر از اینکه عوامل دیگری نیز هستند که علی رغم رعایت مسواک، باز موجب تغییر رنگ دندان می گردند.

تغییر رنگ دندان

قطعا تا امروز احساس کرده‌اید صرف‌نظر از اینکه چندبار مسواک می‌زنید، همچنان دندان هایتان سفید نیستند! قهوه، نوشابه، انواع توت‌ها، سس سویا، سرکه بالزامیک موجب تغییر رنگ دندان می گردد، اما ‌آن‌ها تنها مقصران در این زمینه نیستند. در ادامه‌ی مطلب با عواملی که رنگ دندان‌هایتان را تغییر می‌دهند، آشنا می شوید.

لیموناد

این نوشیدنی ترکیبی است از اسید و شکر لذا اسید و شکر موجود در آن، می‌تواند از بین بردن سفیدی دندان بد باشد. ننسی روزن، دندانپزشک مقیم نیویورک و متخصص در زمینه‌‌های زیبایی، عمومی و ترمیمی می‌گوید: خاصیت اسیدی لیموناد باعث ساییده شدن یا از بین رفتن مینای دندان می‌شود. هنگامی که مینای دندان زیادی، باقی نمانده باشد یا به طور کلی از بین برود، دندانتان به لایه‌ی زیرین خود به نام عاج دندان می‌رسد که این لایه بسیار زردرنگ است.

چای سبز

چای‌ سیاه یا قهوه‌ای و همچنین چای سبز معمولا رنگ دندان‌ها را زرد یا خاکستری می‌کنند.

شربت سرفه

شربت های سرفه حاوی شکر هستند که عامل پوسیدگی دندان‌هستند

استخر

وقتی در استخر در حال شنا هستید، به تعداد دفعات زیادی دهانتان را درآب باز می‌کنید یا آب وارد دهانتان می‌شود که مواد شیمیایی ضدعفونی کننده در آب استخر باعث ایجاد لک قهوه‌ای روی دندان‌ها می‌شود

درمان و پیشگیری

درمان دندان هایی که تغییر رنگ داده هم به صورت خانگی و هم با مراجعه به دندانپزشکی قابل رفع است، در درمان خانگی باید از شیوه های طب سنتی استفاده نموه لکن باید دانست درمان دندان های سیاه در خانه امکان پذیر نیست. چند کیت سفید کننده خانگی در دسترس است که ممکن است به کمتر شدن تغییر رنگ دندان ها کمک کند، اما دندان های سیاه معمولا نیاز به درمان حرفه ای دارند و لذا باید به دندان پزشک مراجعه شود.

یک دندانپزشک، دندان ها را برای تشخیص علت زمینه ای سیاه شدن رنگ آنها بررسی می کند و سپس درمان مناسب را تجویز می نماید. این کار معمولا با جرم گیری دندان ها انجام می شود. دندان پزشک ممکن است از دستگاه های اولتراسونیک برای ایجاد ویبره لازم جهت زدودن رسوبات و از بین بردن آسان تر آن ها استفاده نماید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۸۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان