//
کدخبر: ۱۹۲۷۱۳ //

تومورهایی که سبب وزوز گوش می‌شود

جرم گوش، فشار گوش، اختلال در پرده گوش می‌تواند علت وزوز گوش باشد،‌ همچنین وجود تومور در گوش میانی، داخلی یا سیستم شنوایی و کورتکس شنوایی در مغز نیز از جمله دلایل بروز این مسئله است.

 تومورهایی که سبب وزوز گوش می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

جراح گوش، حلق و بینی با اشاره به دلایل وزوز گوش گفت: افرادی که دچار افسردگی هستند احتمال ابتلا به وزوز گوش در آنها بیشتر است.

مهدی خواجوی در ارتباط با وزوز گوش اظهار داشت: جرم گوش، فشار گوش، اختلال در پرده گوش می‌تواند علت وزوز گوش باشد،‌ همچنین وجود تومور در گوش میانی، داخلی یا سیستم شنوایی و کورتکس شنوایی در مغز نیز از جمله دلایل بروز این مسئله است.

وی با بیان اینکه یکی از ضایعه‌هایی که وزوز ایجاد می‌کند، تومور است، گفت: افراد باید حتماً این مشکل را جدی بگیرند و جهت شناسایی علت بیماری به پزشک معالج مراجعه کنند.

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با بیان اینکه فشارهای عصبی به شدت در بروز وزوز گوش تأثیر دارد، ‌گفت: افرادی که دچار افسردگی هستند احتمال ابتلا به وزوز گوش در آنها بیشتر است.

خواجوی در مورد اکو شدن صدا و یا بازنشر صدای خود در جمجمه گفت:‌این مسئله نیز علل مختلفی دارد سرماخوردگی، اختلال فشار هوا در گوش میانی یا ضایعاتی که در گوش داخلی و حلزون شنوایی وجود دارد، می‌تواند سبب اکو شدن یا اتوفونی شود.

به گفته وی، رفلکس عضلات گوش میانی که استخوانچه‌ها را گرفته و تنظیم می‌کنند، اختلال در عملکرد آنها می‌تواند سبب اکو شدن صدا شود. همچنین سینوزیت نیز یکی از عوامل ایجادکننده این مشکل به شمار می‌رود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۷۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان